18- 25 de ani, varsta dezechilibrului nutritionalPUBLICAT LA DATA: 30-11-2011Studiile arata ca doar 16% din cei care fac parte din intervalul de varsta 18-25 de ani respecta recomandarile nutritionale ale autoritatilor sanitare, expertii catalogheaza acest fenomen drept un efect al varstei si al generatiei. Tinerii nu sunt deloc adeptii fructelor, legumelor si altor produse alimentare ale caror binefaceri sunt promovate de catre Programul national de nutritie si sanatate din Franta. Acesta date reprezinta rezultatele unui studiu lansat in mai 2009 si la care au participat 150.000 de voluntari. Recomadarile nationale in ceea ce priveste alimentatia sunt: cel putin 5 fructe si legume pe zi, sau 3 produse lactate pe zi. Aceste indicatii sunt respectate de tineri cu varste intre 18 si 25 de ani in proportie de doar 16 procente, comparativ cu persoanele de peste 65 de ani care reprezinta un procent de 65%. Dieticienii francezi nu sunt surprinsi de aceste rezultate, explicand ca tinerii intre 18 si 25 de ani nu au in acea perioada echilibrul financiar drept prioritate. Chiar daca la aceasta vasta patologiile legate de alimentatie nu isi fac inca aparitia, echilibrul nutritional nu trebuie ignorat. Spre exemplu, aportul de calciu este foarte important pentru tinerele fete pentru a preveni osteoporoza. Nutritionistii estimeaza ca tinerii ar putea fi ajutati sa se alimenteze mult mai sanatos daca informatia necesara ar fi pusa la dispozitia lor. Putin dintre tineri stiu ca se poate manca echilibrat la preturi rezonabile, spre exemplu cumparand conserve, legume congelate si fructe de sezon. Impactul Programului national de nutritie si sanatate ar trebui resimtit peste cativa ani odata cu ajungerea la maturitate a generatiei actuale si care va fi primit informatii si indicatii privind nutritia in adrul scolii.
SURSA: Paris Match
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|