Viziteaza magazinul FarmaBlu.ro pe ShopMania vezi produsele la promotie

5 alimente care ne fac mai inteligenti

PUBLICAT LA DATA: 14-07-2014
5 alimente care ne fac mai inteligenti

Creierul nostru cantareste doar 2% din greutatea corporala totala, dar are nevoie de o alimentatie echilibrata si aleasa cu grija pentru a functiona la parametri maximi. Descoperiti care sunt cele 5 alimente pe care trebuie sa le includem regulat in meniu pentru a fi mai inteligenti.

Pestele gras.  Peste jumatate din masa creierului este constituita din lipide, din care 70% sunt acizi grasi omega-3. Acestia sunt esentiali pentru activitatea neuronilor si au un rol foarte important pentru memorie. Sardinele, heringul, somonul dar si uleiul de rapita si  cel de nuci sunt o sursa importanta de omega-3. Se recomanda a fi consumate de cel putin 2-3 ori pe saptamana pentru o eficacitate maxima.

Zaharurile. Creierul consuma energie pentru a functiona, motiv pentru care este un consumator important de zaharuri. In afara de glucidele care duc la cresterea rapida a glicemiei, optati pentru cele lente din leguminoase (linte, mazare si cereale integrale).

Ciocolata. Cacaua este bogata in flavonoizi si stimuleaza circulatia sangelui catre creier, ajutand astfel la stimularea performantelor cognitive.

Capsunile, zmeura si fructele de padure au un continut ridicat de vitamina C si betacaroten. Betacarotenul este un antioxidant care contracareaza actiunea radicalilor liberi (substante toxice ce pot produce leziuni la nivel celular).

Ficatul. Creierul consuma 20% din oxigenul organismului. Dar pentru a avea aceasta resursa in organism este important sa consumam fier. Este vorba de un oligoelement care stimuleaza memoria dar si capacitatea de concentrare. Este important sa consumam ficat pentru a ne asigura necesarul de fier. In plus, ficatul este o sursa de vitamina B, care imbunatateste functia cognitiva.

 

 

 



SURSA: Top Sante
Este zaharul responsabil de numarul tot mai mare de cazuri de dementa ? Nivelul ridicat de glucoza ar putea fi responsabil de declinul memoriei
O alimentatie bogata in zahar poate contribui nu doar la acumularea de kilograme in plus ci si la afectarea creierului. Cercetarile anterioare asociau produsele zahar cu obezitatea, dar un studiu recent a asociaza zaharul cu un risc la nivel cerebral.... [detalii]
4 alimente care impiedica cresterea parului
Pentru sanatatea parului sunt recomandate alimentele bogate in vitaminele din grupa B si vitamina E, totodata este important sa evitam cel putin patru. ... [detalii]
Ciocolata neagra ar putea imbunatati capacitatea de mers in cazul pacientiior cu afectiuni ale arterelor
Persoanele in varsta care au probleme motorii din cauza circulatiei deficitare la nivel periferic isi pot imbunatati capacitatea de mers (mai precis perioada si distanta de mers devin mai mari), dupa ce consuma ciocolata neagra, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii italieni. ... [detalii]
Uleiul de rapita este benefic pentru pacientii cu diabet tip 2
Potrivit unui studiu recent, pacientii cu diabet tip 2 sfatuiti sa urmeze o dieta cu indice glicemic scazut si suplimentata cu ulei de rapita au inregistrat niveluri mai scazute ale glicemiei si o diminuare mai semnificativa a riscului cardiac fata de pacientii care au urmat o dieta bogata in...... [detalii]
Broccoli ar putea deveni un antidot pentru efectele poluarii
numeroase beneficii pentru sanatate deja recunoscute, un studiu recent a demonstrat ca brocoli ne poate proteja de efectele nocive ale poluarii aerului. Aceasta leguma din clasa cruciferelor, ce provine din sudul Italiei este bogata in vitaminele A,B si C, dar si in fier, magneziu si potasiu. ... [detalii]