vezi produsele la promotie

Abuzul de zahar la fel de toxic ca si alcoolul, sustin exepertii

PUBLICAT LA DATA: 06-02-2012

Cercetatorii americani avertizeaza ca abuzul de zahar este la fel de toxic pentru organism ca si excesul de alcool, o pozitie comuna cu aplicarea masurilorde restrictie asemanatoare cu cele pentru  tigari si alcool, precum taxele. Pentru a reduce consumul de zahar, cercetatorii propun taxarea bauturilor si alimentelor care au adaos de zahar, in special fructoza.

Aceste masuri care vizeaza consumul excesiv de zahar, periculos pentru sanatatear putea merge pana la restrictionarea vanzarilor de produse foarte  dulci in afara orelor de scoala, chiar pana la interzicerea vanzarilor de bauturi indulcite minorilor sub 17 ani.

Afectiuni netransmisibile, precum cele cardiace, diabetul sau cancerul, contribuie la moartea a 35 de milioane de persoane in fiecare an, in lumea intreaga, sau maladiile infectioase sunt patologii in a caror evolutie consumul de zahar joaca un rol important.

Efectele consumului excesiv de  zahar pot fi similare cu cele ale abuzului de alcool precum alterarea  functiei hepatice. Aportul masiv de zaharuri favorizeaza astfel hipertensiunea, diabetul, riscul cardiac, dar si o acoperire a ficatului in grasimi.

Consumul de zahar s-a  triplat in ultimele 5 decenii, astfel de excesul de zahar sunt afectati 40% din cei cu o greutate corporala normala, si 80% din persoanele cu obezitate. Printre alte sugestii ale cercetatatorilor americani se gasesc si un numar controlat de  locatii tip fast-food in cartierele sarace, si  masuri pentru  instalarea de piete cu produse proaspete.

 



SURSA: Les Echos
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]