Viziteaza magazinul FarmaBlu.ro pe ShopMania vezi produsele la promotie

Alimentatia mamei dinainte de sarcina afecteaza perment ADN-ul copilului

PUBLICAT LA DATA: 30-04-2014
Alimentatia mamei dinainte de sarcina afecteaza perment ADN-ul copilului

Experimentele pe animale au demonstrat ca alimentatia din timpul sarcinii poate activa si dezactiva gene, dar un studiu recent aparut in Nature Communications a aratat ca acelasi lucru este valabil si pentru om. Pentru acest studiu au fost monitorizate femei dintr-o zona rurala din Gambia, unde climatul in functie de anotimp determina diferente majore de alimentatie (sezonul ploios si cel secetos).

Echipa de cercetatori britanici si americani a monitorizat  84 de femei care ramasesera insarcinate in  perioada de varf a anotimpului ploios, si aproximativ acelasi numar de femei care au ramas insarcinate in perioada de varf a anotimpului secetos.

Au fost masurate nivelurile nutrientilor din probele de sange prelevate de la gravide, iar ADN-ul copiilor a fost analizat de la 2 pana la 8 luni dupa nastere. Coordonatorul studiului, dr Branwen Henning  (London School of Hygiene & Tropical Medicine) sustine ca sunt primele date stiintifice care dovedesc ca alimentatia mamei la momentul conceptiei poate determina modul in care genele copilului vor fi interpretate pentru restul vietii.

Copiii conceputi in timpul sezonului ploios prezentau niveluri mult mai ridicate ale unor compusi chimici grupurile de metil,  prezente in toate cele sase gene studiate in cadrul studiului. Acesti compusi pot afecta portiuni de ADN. Este  vorba de modificari ale ADN-ului care activeaza si dezactiveaza genele (efecte epigenetice).

SURSA: BBC
Resverstrolul, un compus minune din vinul rosu, ar putea afecta pancreasul bebelusilor, daca este administrat mamei in perioada sarcinii sub forma de suplimente
Resveratrolul, prezent in vinul rosu dar si in pielita strugurilor rosii este considerat extrem de benefic, datorita beneficiilor pentru sanatatea inimii, eficientei impotriva obezitatii, preventiei cariilor dentare si efectului benefic asupra memoriei... [detalii]
Ce spune culoarea ochilor despre starea de sanatate? Se pare ca ofera informatii despre nivelul de anxietate si despre riscul de diabet
Potrivit cercetatorilor americani (University of Pittsburgh), putem citi in ochii unei personae, in functie de culoarea lor, nivelul de stres sau sensibilitatea la durere. ... [detalii]
Care sunt tratamentele migrenei in timpul sarcinii?
Potrivit revistei Prescrire, anumite medicamente impotriva migrenei ar putea fi periculoase atunci cand sunt folosite in timpul sarcinii.... [detalii]