Cafeaua ar putea reduce riscul de diabetPUBLICAT LA DATA: 23-01-2012Consumul zilnic de 4 cesti de cafea ar putea exercita un anumit impact asupra unui hormon al pancreasului si ar putea reduce a jumatate riscul de a dezvolta diabet de tip 3. Efectele benefice ale cafelei au fost observate de ceva ani, dar mecanismele responsabile de aceste beneficii raman in continuare misterioase. Cercetatorii chinezi de la Universitatea Whuan aduc un element de noutate pentru intelegerea actiunii cafelei, si care ar putea fi multipla deoarece un studiu american publicat anul trecut a lansat si alte piste. Diabetul de tip 2 este in crestere al nivel global, iar in Franta 3,5 milioane de persoane sufera de aceasta boala. Se stie deja ca nu cafeina este direct responsabila de beneficiile impotriva diabetului, deoarece se observa efecte benefice si in cazul consumatorilor de cafea decofeinizata, dar si la consumatorii de ceai dar intr-o masura mai mica.Efectele positive sunt masurabile incepand cu 4 cesti de cafe ape zi, cu un risc diminuat cu 50% de a suferi de diabet de tip 2 comparativ cu cei care nu consuma cafea, sau care nu beau decat 2 cesti de cafea pe zi. Riscurile continua sa scada cu 7% cu fiecare ceasca in plus. Totusi, aceste date nu trebuie sa incurajeze un consum excesiv deoarece cafeina este un stimulant usor adictiv care poate avea efecte la nivel cardiovascular, si mai ales efecte binecunoscute in privinta somnului, fara a mai lua in considerare ceea ce putem adauga cafelei: zahar, lapte. Acestea pot aduce un aport mare de calorii. Pentru a intelege efectul cafelei, cercetatorii chinezi au analizat in special una din cauzele diabetului, perturbari ale hormonului amilina, secretat de pancreas in acelasi timp cu insulina. Oamenii de stiinta au constatat ca doi compusi organici ai cafelei, acidul cafeic si acidul clorogenic inhiba transformarea amilinei intr-o forma toxica. Acesta actiune a celor doi acizi ar fi, dupa spusele cercetatorilor, suficienta pentru a explica cele mai mici riscuri de eclansare a diabetului tip 2. SURSA: Le Figaro
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|