Cafeaua interactioneaza cu medicamentele – mit sau adevar?PUBLICAT LA DATA: 08-12-2011Pentru multe persoane gandul la o dimineata fara cafea este de neconceput. Statisticile arata ca mai bine de jumatate dintre adulti beau cafea in mod regulat, in jur de 3 cesti de cafea pe zi. Marea majoritate a consumatorilor de cafea arareori se gandeste la efecte secundare, cu exceptia starii de agitatie sau problemelor cu somnul. Totusi, cafeaua si espresso pot avea si alte consecinte mai ales la cei care iau anumite medicamente, fie prin blocarea absorbtiei fie prin intensificarea efectelor medicamentului. In multe cazuri, interactia este determinata de cafeina, dar si alti compusi ai cafelei pot cauza astfel de interactiuni. Studiile arata ca mai bine de 12 medicamente, precum antidepresivele, estrogenul, medicamentele pentru tiroida si osteoporoza pot fi afectate de consumul de cafea. Un studiu realizat in 2008 arata ca in cazul persoanelor care beau cafea cu putin timp inaine de a lua levothyroxine, un medicament pentru tiroida, se inregistreaza o scadere cu pana la 55 de procente a absorbtiei medicamentului. Alte studii indica faptul ca prin consumul cafelei se reduce absorbtia medicamentului pentru osteoporoza alendronate cu pana la 60%, si ca poate scadea nivelurile de estrogen circulant si ai altor hormoni in cazul femeilor. Unele medicamente pot intensifica efectele cafelei si altor bauturi cafeinizate. Anumite medicamente printer care anitdepresivele, antibioticele, si anticonceptionalele blocheaza o enzima cunoscuta sub denumirea de CYP1A2, care faciliteaza procesul de metabolizare al cafelei. Drept urmare, cafeina poate ramane in organism cateva ore in plus peste timpul normal. Un studiu a aratat ca femeile care iau anticonceptionale retin cafeina in organism cu 4 ore mai mult decat femeile care nu iau acelasi tip de medicatie.
SURSA: New York Times
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|