Cafeaua, recomandata mamicilor fertilizate artificialPUBLICAT LA DATA: 16-10-2010 Femeile care urmeaza un tratament de fertilizare in vitro(FIV) sunt sfatuite de specialisti sa nu renunte la consumul de cafea, avand in vedere ca aceasta bautura ajuta la inlaturarea unor complicatii ce le pot fi fatale.Un astfel de tratament presupune administrarea de medicamente special concepute pentru a facilita fertilizarea artificiala, care pot prezenta insa si dezavantaje. Pastilele pentru FIV pot stimula excesiv ovarele, ducand la dilatarea vaselor de sange si cauzand astfel scurgerea fluidului sanguin in tesuturi. Aceasta complicatie poarta denumirea de sindrom al hiperstimularii ovariene (SHSO) si afecteaza o treime din cele 40.000 de femei care apeleaza anual la fertilizarea in vitro. In majoritatea cazurilor, sindromul se manifesta usor, provocand doar dureri abdominale si stari de balonare. Cu toatea acestea, in stadii mai grave, poate pune in pericol viata viitoarelor mamici, ducand la aparitia tulburarilor de coagulare a sangelui, afectiunilor renale si problemelor ovariene. Dupa cum explica specialistii britanici de la Universitatea Middlesex, sindromul hiperstimularii ovariene este declansat de medicamentele pentru FIV, care cresc nivelul unei substante chimice numite adenozina in organism. Cercetatorii mai spun ca au descoperit concentratii „astronomice” ale acestei chimicale in fluidul ce inconjoara ovulele. Cafeina reduce complicatiile create de medicamente Acestia vin insa si cu o solutie. Potrivit lui Ray Iles, profesor de stiinte biomedicale la universitatea amintita, afirma ca secretul consta in gasirea unui mod prin care adenozina sa nu mai fie absorbita. „O ceasca de cafea tare la fiecare ciclu de fertilizare in vitro poate reduce sansele de aparitie a sindromului”, a precizat acesta. Iata si explicatia: „Cafeina concureaza cu adenozina pentru aceiasi receptori, astfel incat blocheaza activitarea acesteia. Prin urmare, ar putea trata cauza acestei afectiuni”, a adaugat profesorul. Concluziile specialistilor au fost publicate in revista medicala Metabolism. In prezent, cercetatorii efectueaza studii suplimentare, pentru a observa daca exista si un efect de prevenire in acest sens al cafeinei. SURSA: The Telegraph
Ce este amniocenteza si care sunt indicatiile?
Copii ale caror mame nu primesc acid folic sunt mai predispusi intarzierilor in vorbire severe
Nasterile premature cu 30% mai multe in orasele mari din cauza poluarii
Dieta sanatoasa a viitoarei mamici asociata cu mai putine malformatii la nastere
Consumul de peste scade riscul de nastere prematura
Cea mai mare amenintare pentru o sarcină sănătoasă
Suplimentele de fier nu sunt de ajutor multor femei insărcinate
Vaccinarea in timpul sarcinii scade riscul de gripa la bebelusi
Mamicile obeze nasc prematur
Fumatul pasiv in timpul sarcinii creste riscul de cancer al bebelusului
|
Mai putine nasteri premature de la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia
De la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia in 2006, s-a inregistrat o scadere a ratei nasterilor premature cu 10 procente, sustin cercetatorii....
[detalii]
Expunerea la micronutrienti inainte de sarcina asociata cu functia genica
Copii femeilor care au primit suplimente cu micronutrienti (minerale necesare in cantitati mici, precum fier, iod si vitamina A inainte de sarcina prezentau modificari ale functiei genice la nastere si la 9 luni. ...
[detalii]
Sarcina si toxoplasmoza
Avortul spontan, malformatiile, convulsiile, tulburari oculare…. Contractarea toxoplasmozei in timpul sarcinii poate avea consecinte severe asupra fatului. ...
[detalii]
Din ce in ce mai multi gemeni in Statele Unite
In ultimii 30 de ani, numarul nasterilor gemelare a crescut cu 76 de procente in Statele Unite ale Americii. Varsta materna din ce in ce mai tarzie si interesul crescut pentru procrearea asistata medical explica acest fenomen care nu a ramas fara repercursiuni asupra mamelor si bebelusilor.
...
[detalii]
Riscurile stresului pentru femeile insarcinate
Stresul maternal poate fi asociat cu anumite patologii in cazul copiilor.
...
[detalii]
|