Cafeina influenteaza nivelurile de estrogenPUBLICAT LA DATA: 30-01-2012Cercetatorii de la Institutul National de Santate din Statele Unite, impreuna cu alte institutii au publicat un studiu online in American Journal of Clinical Nutrition care sugereaza ca femeile siatice prezinta niveluri mai ridicate de estrogen atunci cand consuma 200 miligrame sau mai mult de cafeina pe zi, ceea ce inseamna 2 cesti de cafea pe zi. Pe de alta parte, femeile din rasa alba care beau aceeasi cantitate prezentau niveluri mai scazute de estrogen decat cele care nu consumau aceasta cantitate de cafeina. In ceea priveste femeile din rasa neagra, la aceeasi cantitate de cafeina consumata nivelurile de estrogen inregistreaza cresteri, dar in cazul lor statisticile nu au putut confirma daca datele sunt suficiente pentru a continua. Rezultatele au fost obtinute in urma analizei femeilor care consumau bauturi racoritatea cafeinizate, cafea, ceai verde si ceai negru. Cafeaua a avut cel mai mare impact asupra nivelurilor de estrogen la toate femeile. Femeile asiatice prezentau cele mai ridicate niveluri de estrogen, femeile din rasa alba aveau niveluri mai scazute, in timp ce la cele afro-americane nu nivelurile nu au putut fi determinate. Bauturile cafeinizate si ceaiul verde au determinat niveluri mai ridicate de estrogen la toate cele trei categorii de femei. Nici unul nivelurile de estrogen ale femeilor sub observatie si care au suferit varitiatii nu au avut impact asupra menstruatiei, asa cum ar fi crezut cercetatorii. Cercetatorii care au participat la realizarea studiului au declarat ca rezultatele obtinute pentru femeile aflate la varsta la care pot da nastere la copii consumul de cafeina influenteaza nivelurile de estrogen. Pe termen scurt, aceste variatii in cadrul diferitelor categorii nu par sa aiba nici un efect semnificativ. Mai mult, se stie ca variatii ale nivelurilor de estrogen sunt asociate cu afectiuni precum endometrioza, osteoporoza, cancer mamar, endometrial, si ovarian. Deoarece consumul de cafeina pe termen lung poate influenta nivelurile de estrogen pentru perioada indelungata de timp, se explica de ce cafeina este luata in considerare atunci cand se dezvolta noi studii pentru a intelege aceste afectiuni. Autorii studiului au aratat ca 89% dintre femeile adulte cu varste intre 18 si 34 de ani beau in medie 1,5 cesti de cafea in fiecare zi. Cercetatorii au colectat datele a peste 250 de femei cu varste intre 18 si 44 de ani din 2005 pana in 2007. Participantele la studiu consumau in medie 90 de miligrame de cafeina pe zi, un pic mai mult decat echivalentul unei cesti de cafea si frecventau clinica o data pana la trei ori pe saptamana in timpul a doua menstruatii. Cercetorii colectau date despre ce au mancat in timpul ultimelor 24 de ore, cat si detalii despre orele de somn, fumat, exercitiu fizic, si alte obicieuri ale stilului de viata. De asemenea, au fost inregistrate si nivelurile de estrogen . Cercetatorii au concluzionat ca un consum moderat de cafeina este asociat cu o concentratie scazuta de estradiol in randul femeilor din rasa alba, in timp ce consumul de bauturi racoritoare cafeinizate si ceai verde au fost asociate cu niveluri crescute ale concentratiei de estradiol la toate rasele. Studii suplimentare sunt necesare pentru a cerceta asocierea intre cafeina, bauturi cu continut de cafeina si hormoni reproductivi si daca aceste legaturi difera in functie de rasa. SURSA: Medical News Today
Femeile care consuma patru sau mai multe cesti de cafea pe zi par sa fie mai putin expuse riscului de cancer uterin
Mamografiile nu salveaza atat de multe vieti precum cred femeile
Testele HPV ar putea fi mai relevante decat testul Papanicolau
Vitamina D si calciu ar putea injumatati riscul de melanom la unele femei
Avantajele mamografiilor - mai mari decat am fi banuit
Ridurile de pe fata unei femei pot indica predispozitia acesteia de a suferi o fractura
Riscul apariţiei trombozei venoase profunde in urma tratamentelor medicamentoase pentru acnee
Un nou tratament pentru infecţii recurente ale tractului urinar in curs de examinare
Exerciţiile fizice imbunătățesc semnificativ circulaţia la nivel cerebral in cazul femeilor in varstă
Anticonceptionalele te fac mai geloasa
|
Exercitiile fizice pe perioada sarcinii sunt sigure pentru copil, arata un studiu
Exercitiile fizice moderate pana la intesnitate ridicata efectuate de mamicile foarte active in timpul sarcinii nu vor dauna bebelusului. ...
[detalii]
Liftingul facial ne intinereste in medie cu 7 ani
Un studiu restrans arata ca persoanele care au suferit operatii plastice faciale pareau in mediu cu 7 ani mai tinere decat inainte de interventia chirurgicala....
[detalii]
Cele mai bune 10 metode pentru preventia cancerului mamar
Un raport din 2011 semnealeaza necesitatea de data stiintifice privind substantele care perturba sistemul endocrin si care se gasesc in mod frecventa in alimentele la conserva, lotiuni, si alte produse pe care le folosim zi de zi
...
[detalii]
Contraceptive orale retrase de pe piata: risc crescut pentru sarcina neplanificata
Producatorul farmaceutic Pfizer Inc. se adreseaza direct femeilor care iau contraceptive orale pentru a le atentiona asupra retragerii de pe piata a un milion de cutii de pilule contraceptive. ...
[detalii]
Cancerul mamar: reducerea recidivei prin exercitiu fizic
Institutul Curie din Franta propune femeilor care au fost tratate pentru cancer mamar practicarea unei activitati fizice ce poate diminua cu 20% pana la 50% riscul de recidiva....
[detalii]
|