Copii ale caror mame nu primesc acid folic sunt mai predispusi intarzierilor in vorbire severePUBLICAT LA DATA: 14-10-2011Femeile care nu primesc acid folic in primele luni de sarcina ar putea sa puna in pericol capacitatea de vorbire a copilului, sustin oamenii de stiinta. Un studiu recent arata ca femeile care nu consuma acid folic sunt de doua ori mai predispuse riscului de a da nastere la copii cu intarzieri de vorbire severe. Expertii de la Universitatea Columbia declara ca rezultatele studiului indica beneficiile acidului folic despre care se stie deja ca reduce riscul aparitiei anumitor defecte din nastere. Aproximativ 40,000 de femei din Norvegia au fost chestionate in timpul primului trimestru de sarcina cu privire la la suplimentele care le-au luat cu patru saptamani inainte de conceptie si opt saptamani dupa conceptie. Trei ani mai tarziu, cercetatorii au intrebat mamele despre abilitatile de vorbire ale copiilor lor, inclusiv cate cuvinte pot lega intr-o fraza. Copiii care puteau pronunta un singur cuvant odata, sau care spuneau lucruri neinteligibile erau diagnosticati cu intarzieri de vorbire severe. Cercetatorii au descoperit ca 4 din 1000 de copii nascuti de mame care au luat acid folic aveau astfel de intarzieri, in timp ce la 1000 de copii ale caror mame nu primisera acid folic 9 prezentau aceeasi problema. Dr. Ezra Susser de la Universitatea Columbia a declarat ca recomandarea la nivel mondial este ca femeile sa primeasca suplimente pe baza de folati pe toata perioada in care ar putea sa ramana insarcinate. Deciziile din timpul sarcinii sunt importante nu doar pentru o nastere sanatoasa ci si pentru o dezvoltare sanatoasa. In mod clar, acidul folic joaca un rol important in dezvoltarea care incepe din stadiul incipient al sarcinii. In Statele Unite si Canada produsele dinfainoase sunt fortificate cu acid folic astfel incat femeile insarcinate sa primeasca suficient din acest element. SURSA: Daily Mail
Ce este amniocenteza si care sunt indicatiile?
Nasterile premature cu 30% mai multe in orasele mari din cauza poluarii
Dieta sanatoasa a viitoarei mamici asociata cu mai putine malformatii la nastere
Consumul de peste scade riscul de nastere prematura
Cea mai mare amenintare pentru o sarcină sănătoasă
Suplimentele de fier nu sunt de ajutor multor femei insărcinate
Cafeaua, recomandata mamicilor fertilizate artificial
Vaccinarea in timpul sarcinii scade riscul de gripa la bebelusi
Mamicile obeze nasc prematur
Fumatul pasiv in timpul sarcinii creste riscul de cancer al bebelusului
|
Mai putine nasteri premature de la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia
De la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia in 2006, s-a inregistrat o scadere a ratei nasterilor premature cu 10 procente, sustin cercetatorii....
[detalii]
Expunerea la micronutrienti inainte de sarcina asociata cu functia genica
Copii femeilor care au primit suplimente cu micronutrienti (minerale necesare in cantitati mici, precum fier, iod si vitamina A inainte de sarcina prezentau modificari ale functiei genice la nastere si la 9 luni. ...
[detalii]
Sarcina si toxoplasmoza
Avortul spontan, malformatiile, convulsiile, tulburari oculare…. Contractarea toxoplasmozei in timpul sarcinii poate avea consecinte severe asupra fatului. ...
[detalii]
Din ce in ce mai multi gemeni in Statele Unite
In ultimii 30 de ani, numarul nasterilor gemelare a crescut cu 76 de procente in Statele Unite ale Americii. Varsta materna din ce in ce mai tarzie si interesul crescut pentru procrearea asistata medical explica acest fenomen care nu a ramas fara repercursiuni asupra mamelor si bebelusilor.
...
[detalii]
Riscurile stresului pentru femeile insarcinate
Stresul maternal poate fi asociat cu anumite patologii in cazul copiilor.
...
[detalii]
|