Viziteaza magazinul FarmaBlu.ro pe ShopMania vezi produsele la promotie

Depresia postnatala (baby blues) poate fi combatuta cu lactate, fructe de mare, peste gras, fructe si legume

PUBLICAT LA DATA: 05-05-2014
Depresia postnatala (baby blues) poate fi combatuta cu lactate, fructe de mare, peste gras, fructe si legume

Odata cu scaderea brutala a nivelurilor de hormoni si oboseala asociate nasterii, exista posibilitatea unei depresii pasagere, in zilele de dupa nasterea bebelusului. Aceasta depresie postnatala (denumita si depresie postpartum sau baby blues) afecteaza intre 30 si 80% din femei. Pentru a combate acest sindrom, o alimentatie adaptata acestei perioade poate fi extrem de eficienta.

Produsele lactate reprezinta o sursa importanta de calciu in timpul sarcinii dar si dupa nastere. S-a demonstrat ca in cazul femeilor care primesc un aport suplimentar de calciu in timpul sarcinii riscul de depresie postpartum este de doua ori mai mic fata de restul gravidelor. Aporturile recomandate sunt astfel de 1200 pana la 1500 mg pe zi, echivalentul unui litru si jumatate de lapte.

Pestele gras. Odata cu sarcina, rezervele de omega-3 ale mamei se reduc considerabil. In plus, acestea actioneaza asupra fluiditatii membranelor celulelor creierului si favorizeaza buna difuzie a hormonilor starii de bine. Se recomanda consumul de somon, sardine, ton (indiferent daca pestele este gatit proaspat sau din conserva).

Lintea  este de asemenea o sursa importanta de omega-3. Pentru a favoriza o buna asimilare a acizilor grasi,  este  recomandat sa o sfaramati/pasati inainte de a o consuma. Nucile sunt de asemenea o sursa importanta de omega-3.

Fructele de mare. Daca in perioada sarcinii, fructele de mare v-au lipsit din meniu, este momentul sa profitati. Stridiile, crevetii si scoicile, contin un o cantitate insemnata de seleniu, un oligo-element important pentru a  asigura o stare buna de spirit. Seleniul se gaseste si in carnea de pasare. Uleiul de nuci, cel de colza si cel de ficat de cod  au un continut ridicat de omega-3.

Fructele si legumele. Lipsa de vitamine poate duce la oboseala cronica, in  special dupa nastere,  cand necesarul de vitamine si minerale creste. Pentru a evita oboseala,  surmenajul si  depresia care pot aparea ulterior, consumati de mai multe ori pe zi fructe si legume proaspete, de sezon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



SURSA: Top Sante
Resverstrolul, un compus minune din vinul rosu, ar putea afecta pancreasul bebelusilor, daca este administrat mamei in perioada sarcinii sub forma de suplimente
Resveratrolul, prezent in vinul rosu dar si in pielita strugurilor rosii este considerat extrem de benefic, datorita beneficiilor pentru sanatatea inimii, eficientei impotriva obezitatii, preventiei cariilor dentare si efectului benefic asupra memoriei... [detalii]
Ce spune culoarea ochilor despre starea de sanatate? Se pare ca ofera informatii despre nivelul de anxietate si despre riscul de diabet
Potrivit cercetatorilor americani (University of Pittsburgh), putem citi in ochii unei personae, in functie de culoarea lor, nivelul de stres sau sensibilitatea la durere. ... [detalii]
Care sunt tratamentele migrenei in timpul sarcinii?
Potrivit revistei Prescrire, anumite medicamente impotriva migrenei ar putea fi periculoase atunci cand sunt folosite in timpul sarcinii.... [detalii]
Alimentatia mamei dinainte de sarcina afecteaza perment ADN-ul copilului
perimentele pe animale au demonstrat ca alimentatie din timpul sarcinii poate activa si dezactiva gene, dar un studiu recent a aratat ca acelasi lucru este valabil si pentru om.... [detalii]
Stresul creste riscul de infertilitate
Potrivit unui studiu american, stresul este un factor determinant in conceptie. Poate intarzia o sarcina si creste riscurile de infertilitate.... [detalii]