Dieta mediteraneana poate reduce riscul dezvoltarii de afectiuni cerebrale asociate inaintarii in varstaPUBLICAT LA DATA: 14-02-2012Dieta mediteraneana ne ajuta sa ne mentinem creierul sanatos reducand leziunile cauzate de varsta. Scanarile la nivel cerebral sugereaza ca o dieta bogata in plante si peste, alaturi de un consum de bauturi moderat reduc sansele aparitiei leziunilor ce determina afectiuni cognitive precum maladia Alzheimer. Acest tip de dieta este considerat ca fiind unul obsnuit pentru populatia din Franta, Grecia, Spania, si Italia. De asemeni, se pare ca ar contribui la sanatatea inimii si tine cancerul la distanta deoarece aceasta dieta abunda in fructe, legume, peste, oleaginoase cereale integrale, si grasimi sanatoase precum cele din uleiul de masline, dar saraca in carne rosie si produse lactate. Unii cercetatorii considera ca acest obicei culinar mentine sanatatea materiei cenusii prin scaderea inflamatiei, in timp ce altii considera ca prin consumul mare de antioxidanti creierul este protejat. Un raport publicat in Archives of Neurology a examinat pentru prima data relatia dintre dieta mediteraneana si leziunile la nivelul creierului, cunoscute sub denumirea de hiperintensitati ale substantei albe. Studiul a analizat datele a 1000 de persoane cu o medie de varsta de 72 de ani. Participantii au completat chestionare pentru evalaurea obiceiurilor alimentare din anul anterior,iar raspunsirile erau utilizate pentru a determina nivelul apartenentei lor la dieta mediteraneana 0 -9 pe scala MeDi. Volumul leziunilor cronice ale substantei albe asociate varstei a fost masurat cu ajutorul tehnicilor de imagistica prin rezonanta magnetica. Rezultatele au aratat ca 11,6% din participanti au inregistrat un punctaj de 0-2 pe scala MeDi, 15,8% un scor de 3, 23% a inregistrat 4, iar 23.5% a inregistrat 5, si 26,1 % a inregistrat 6-9 pe scala MeDi.
Cei al caror punctaj era 6 sau mai mare aveau indicele de masa corporala mai mic. Leziunile cronice ale substantei albe asociate varstei erau mult mai rare in cazul adeptilor dietei mediteraneene, chiar si cu factori de risc precum activitatea fizica, fumat, hipertensiune, diabet, afectiuni cardiace, si indicele de masa corporala. Nutritionistii sugereaza ca acesta dieta imbunatateste functia vasculara, flexibilitatea celulelor de-a lungul vaselor de sange, in special cele din inima si sistemul circulator.
SURSA: Daily Mail
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|