vezi produsele la promotie

Dieta sanatoasa a viitoarei mamici asociata cu mai putine malformatii la nastere

PUBLICAT LA DATA: 06-10-2011

Cercetatorii au descoperit ca un numar mai mic de copii au prezentat defecte neurale dar si cheiloschizis (buza de iepure) sau palatoschizis (gura de lup), atunci cand viitoarele mamici au  urmat dieta mediteraneana sau o dieta bazata pe  piramida nutritionala.   

Cercetatorii de la Stanford University au declarat ca multe din malformatiile la nastere inclusiv  defectele de tub neural se produc intr-o faza foarte incipienta a sarcinii, inainte ca femeile sa afle ca sunt insarcinate. Iar mesajul privind dieta sanatoasa este important pentru cele care pot ramane oricand insarcinate. Astfel, femeile care sunt insarcinate sau pot ramane insarcinate trebuie sa consume o varietate de alimente, inclusiv multe fructe, legume si cereale, dar si suplimente cu acid folic.

Cerealele au fost imbogatite cu acid folic in Statele Unite ale Americii inca de la sfarsitul anilor 90, cand studiile au aratat ca nivelurile scazute de folati  pe perioada sarcinii au fost asociate cu  malformatii ale creierului si coloanei. De asemeni, femeilor insarcinate li se recomanda vitamine prenatale cu acid folic si fier.

Cercetatorii americani au incercat sa afle daca o dieta sanatoasa si echilibrata  poate avea acelasi rol protector ca si aportul suplimentar de vitamine si minerale. Au fost prelucrate datele  Studiului National pentru Prevnirea Malformatiilor din Nastere pentru a compara 3400 de femei care au  nascut un copil cu defect neural sau cheiloschizis/palatoschizis si 6100 de femei care au nascut copii fara malformatii. Fiecare din aceste femei au raspuns unui interviu telefonic in decursul a doi ani de la nasterea copilului.  

 Cercetatorii le-au intrebat pe mamici cat de frecvent au consumat anumite tipuri de hrana (de la fasole la dulciuri) in lunile care au precedat prima luna de sarcina. Apoi au calculat precizia cu  care mamele au urmat dieta mediteraneana (bogata in fasole, fructe si legume, cereale, peste si produse lactate cu un  grad scazut de grasimi, carne si dulciuri) dar si piramida nutritionala (bogata in cereale, fructe si  legume, si putine calorii care provin din grasimi si dulciuri).

Dupa ce a fost luate in calcul greutatea corporala a participantelor la studiu, faptul ca au consumat sau nu suplimente cu vitamine, consumul de alcool si fumatul, cercetatorii au constatat ca cele care au urmat cel mai indeaproape oricare din cele doua diete au fost mai putin expuse riscului de a da nastere la copii cu oricare din malformatiile studiate.  

Cele care au avut o nutritie pe baza  piramidei erau cu 50% mai putin expuse riscului de a naste un copil caruia sa-i lipseasca o parte din creier si craniu (anencefalie) decat cele care  aveau o dieta  cel mai putin apropiata de piramida nutritionala. De asemeni riscul de a da nastere la copii cu buza de iepure  era cu 34 de procente mai mic, iar cu gura de lup riscul era cu 26 de procente mai mic.

Luz de Regil  de la departamentul de Nutritie pentru Sanatate si Dezvoltare al Organizatiei Mondiale a Sanatatii atrage atentia ca  in baza dovezilor actuale privind beneficiile suplimentelor, o dieta sanatoasa nu este suficienta pe perioada sarcinii  iar atunci cand o femeie incearca sa ramana insarcinata, o dieta sanatoasa ar trebui sa completeze  suplimentarea cu acid folic, nu sa le inlocuiasca.

SURSA: Reuters
Mai putine nasteri premature de la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia De la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia in 2006, s-a inregistrat o scadere a ratei nasterilor premature cu 10 procente, sustin cercetatorii.... [detalii]
Expunerea la micronutrienti inainte de sarcina asociata cu functia genica Copii femeilor care au primit suplimente cu micronutrienti (minerale necesare in cantitati mici, precum fier, iod si vitamina A inainte de sarcina prezentau modificari ale functiei genice la nastere si la 9 luni. ... [detalii]
Sarcina si toxoplasmoza Avortul spontan, malformatiile, convulsiile, tulburari oculare…. Contractarea toxoplasmozei in timpul sarcinii poate avea consecinte severe asupra fatului. ... [detalii]
Din ce in ce mai multi gemeni in Statele Unite In ultimii 30 de ani, numarul nasterilor gemelare a crescut cu 76 de procente in Statele Unite ale Americii. Varsta materna din ce in ce mai tarzie si interesul crescut pentru procrearea asistata medical explica acest fenomen care nu a ramas fara repercursiuni asupra mamelor si bebelusilor. ... [detalii]
Riscurile stresului pentru femeile insarcinate Stresul maternal poate fi asociat cu anumite patologii in cazul copiilor. ... [detalii]