vezi produsele la promotie

Efectul genei responsabila de obezitate poate fi redus cu ajutorul exercitiului fizic

PUBLICAT LA DATA: 11-11-2011

Un nou studiu arata ca printr-un un stil de viata activ, predispozitia genetica catre obezitate poate fi diminuata. Rezultatele cercetarilor au aratat ca efectul acestei gene asupra riscului de obezitate este cu aproximativ 30 de procente mai scazut la  adultii cu activitate fizica, comparativ cu cei inactivi.  Astfel de date reprezinta o provocare pentru cei care folosesc drept scuza faptul ca obezitatea in cazul lor are o cauza genetica.

Studiul realizat de cercetatori de la Medical Research Council Epidemiology Unit din Cambridge arata ca cei care sunt predispusi genetic au putut sa reduca riscul de obezitate prin activitate fizica. Echipa a invitat cercetatorii care au mai realizat studii asupra aceleiasi gene pentru a participa la studiu. Au fost analizate date de la 218.000  de adulti cu ajutorul unei metodologii inovatoare pentru a demonstra ca a fi purtator al copiei genei creste riscul de obezitate; totusi efectul genei este cu 27% mai putin pronuntat la cei cu activitate fizica, fata de persoanele  cu aceeasi predispozitie dar care nu  fac efort fizic.

Studiul concluzioneaza  ca rezultatele  sunt  extrem de relevante pentru cei  responsabili cu sanatatea publica. Astfel, se sublinieaza faptul ca  activitatea fizica este o modalitate eficienta de a controla greutatea corporala, in special la cei predispusi genetic obezitatii. Punctul lor de vedere contrasteaza cu cel impartasit de multi specialisti, conform caruia influenta genetica nu poate fi modificata. Mai mult, pe viitor, se va putea ajunge la ingrijire medicala personalizata prin identificarea celor care vor beneficia cel mai mult de un tratament targetat.



SURSA: Medical News Today
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]