Excesele alimentare ar putea dubla riscul de pierderi de memoriePUBLICAT LA DATA: 16-02-2012Excesele alimentare ar putea dubla riscul de pierderi de memorie in randul varstnicilor, arata un studiu. Cercetatorii au descoperit ca cei care consumau mai mult de 2100 de calorii erau mult mai expusi riscului ca abilitatile lor cognitive sa fie usor afectate, comparativ cu cei care care au un consum de calorii mai mic. Rezultatele sugeraza ca adoptand o dieta cu un aport caloric redus, varstnicii ar putea sa-si pastreze sanatatea mintala si sa previna debutul bolii Alzheimer. Cercetatorii americani au analizat obiceiurile alimentate pentru 1200 de persoane cu varste intre 70 si 89 de ani care nu sufereau de dementa si care au dat teste de memorie. S-a constatat ca 163 de participanti au dezvoltat tulburari de memorie, iar riscul era de doua ori mai mare pentru cei care consumau cele mai multe calorii. Legatura a ramas evidenta si dupa ce au fost ajustate datele obtinute, si au fost luati in calcul alti factori care pot avea un impact asupra pierderii memoriei, precum nivelul educational, accidente vasculare precedente, diabet sau depresie. Cercetatorii au impartit participantii la studiu in trei grupuri: unul a inclus pe cei care consuma 600 pana la 1500 de calorii pe zi, subiectii din al doilea grup consumau 1500 pana la 2100 de calorii, si cei din al treilea grup consumau 2100 pana la 6000 de calorii pe zi. Nu s-au constatat diferente majore intre primele doua grupuri, ceea ce sugereaza faptul ca un consum sub 2100 de calorii nu creste riscul de pierderi de memorie. Autorul studiului dr. Yonas Geda de la Mayo Clinic din Scottsdale, Arizona a declarat ca studiul a asociat consumul mai mare de calorii cu o afectare a capacitatilor cognitive, etapa dintre pierderea normala a memoriei care intervine odata cu inaintarea in varsta, si debutul bolii Alzheimer. Dr. Marie Janson de la Institulul de Cercetare al bolii Alzheimer din UK a declarat ca exista o nevoie disperata pentru date stiintifice privind riscurile pentru factorii de dementa si ca ar fi interesant sa se afle cate din aceste persoane vor dezvolta dementa in viitor. Se stie deja ca inaintarea in varsta reprezinta unul din cei mai mari factori de risc, dar adoptarea unui stil de viata sanatos bazat pe o dieta echilibrata si exercitiu fizic regulat este benefica in protejarea impotriva dementei dar si a altor boli cronice. Analizand debutul pierderilor de memorie la varstnici, cercetatorii au devenit extrem de interesati de rolul pe care-l poate avea dieta si exercitiul fizic. Un studiu la scara mica realizat acum doi ani a aratat ca persoanele purtatoare de gene asociate cu obezitatea tindeau sa aiba un creier de dimensiuni mai mici, riscul lor de a dezvolta dementa fiind mai mare. Persoanele care efectueaza in mod regulat exercitiu fizic si puzzle-uri care le stimuleaza activitatea cerebrala par sa aiba o memorie mai buna. SURSA: Daily Mail
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|