Femeile care consuma patru sau mai multe cesti de cafea pe zi par sa fie mai putin expuse riscului de cancer uterinPUBLICAT LA DATA: 23-11-2011Un studiu care a cuprins peste 67.000 de asistente medicale a aratat ca femeile care beau multa cafea sunt cu 25 de procente mai putin expuse riscului sa dezvolte cancer endometrial, comparativ cu femeile care beau in medie mai putin de o ceasca pe zi. Riscul absolut ca o femeie, (bautoare sau nu de cafea), sa dezvolte un aceasta maladie este destul de mic: peste 26 de ani, 672 de femei, altfel spus un procent din intreg grupul de studiu, au fost diagnosticate cu cancer endometrial. Cercetatorii nu pot fi siguri ca aceasta bautura, cafeaua, a fost motivul pentru un risc mai scazut. Astfel, ei sustin ca este prematur ca sa se recomande femeilor consumul de cafea in vederea scaderii cancerul endometrial. Totusi, studiul publicat in Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention se alatura altor studii unde s-a remarcat faptul ca femeile consumatoare de cafea prezinta un risc redus de a dezvolta cancer endometrial. Studiul de fata, de amploare si realizat pe termen lung le-a permis cercetatorilor sa identifice si alti factori ce ar putea explica legatura cu cafeaua. Astfel, ei au analizat diferentele inregistrate in ceea ce priveste greutatea corporala a participantelor, deaoarece obezitatea este asociata cu un risc mai mare de cancer endometrial. Dar obezitatea nu a fost un factor de impact. Se pare ca nici utilizarea hormonilor sau nasterile nu au avut o influenta semnificativa. Acestea au fost luate in considerare deoarece o expunere mai indelungata la estrogen pare sa creasca riscul de cancer endometrial. Edward Giovannucci (Harvard School of Public Health in Boston), cercetator senior in cadrul studiului sustine faptul ca bautura in sine poate avea anumite beneficii. Poate scadea nivelurile de insulina si nivelurile de estrogen care circula liber in organism. Bineinteles, consumul de 4 cesti de cafea pe zi nu e neaparat o idee buna, mai ales pentru cei sensibili la efectele cafeinei. In cadrul acestui studiu, cercetatorii au descoperit ca in ceea ce priveste cafeaua cu cofeina riscul de cancer era mai mic, nu acelasi lucru a putut fi stabilit o legatura statistic semnificativa si in ceea ce priveste cafeaua decofeinizata. Totusi pentru scaderea riscului se recomanda mentinerea unei greutati sanatoase cu ajutorul alimentatiei sanatoase si exercitiului fizic.
SURSA: Reuters
Cafeina influenteaza nivelurile de estrogen
Mamografiile nu salveaza atat de multe vieti precum cred femeile
Testele HPV ar putea fi mai relevante decat testul Papanicolau
Vitamina D si calciu ar putea injumatati riscul de melanom la unele femei
Avantajele mamografiilor - mai mari decat am fi banuit
Ridurile de pe fata unei femei pot indica predispozitia acesteia de a suferi o fractura
Riscul apariţiei trombozei venoase profunde in urma tratamentelor medicamentoase pentru acnee
Un nou tratament pentru infecţii recurente ale tractului urinar in curs de examinare
Exerciţiile fizice imbunătățesc semnificativ circulaţia la nivel cerebral in cazul femeilor in varstă
Anticonceptionalele te fac mai geloasa
|
Exercitiile fizice pe perioada sarcinii sunt sigure pentru copil, arata un studiu
Exercitiile fizice moderate pana la intesnitate ridicata efectuate de mamicile foarte active in timpul sarcinii nu vor dauna bebelusului. ...
[detalii]
Liftingul facial ne intinereste in medie cu 7 ani
Un studiu restrans arata ca persoanele care au suferit operatii plastice faciale pareau in mediu cu 7 ani mai tinere decat inainte de interventia chirurgicala....
[detalii]
Cele mai bune 10 metode pentru preventia cancerului mamar
Un raport din 2011 semnealeaza necesitatea de data stiintifice privind substantele care perturba sistemul endocrin si care se gasesc in mod frecventa in alimentele la conserva, lotiuni, si alte produse pe care le folosim zi de zi
...
[detalii]
Contraceptive orale retrase de pe piata: risc crescut pentru sarcina neplanificata
Producatorul farmaceutic Pfizer Inc. se adreseaza direct femeilor care iau contraceptive orale pentru a le atentiona asupra retragerii de pe piata a un milion de cutii de pilule contraceptive. ...
[detalii]
Cancerul mamar: reducerea recidivei prin exercitiu fizic
Institutul Curie din Franta propune femeilor care au fost tratate pentru cancer mamar practicarea unei activitati fizice ce poate diminua cu 20% pana la 50% riscul de recidiva....
[detalii]
|