vezi produsele la promotie

Noi polemici privind nocivitatea zaharului

PUBLICAT LA DATA: 10-02-2012

Unii cercetatori au dat nastere la o noua polemica dupa ce au afirmat ca zaharul este la fel de toxic  pentru sanatate ca si alcoolul si tutunul. Zaharul contribuie la aproximativ 35 milioane de decese in fiecare an iar comercializarea sa sub diferite forme trebuie  strict  controlata, aceasta fiind opinia a trei cercetatori americani de la Universitatea California (San Francisco).  Acestia considera ca zaharurile adaugate de catre producatori produselor alimentare contribuie la criza mondiala a sanatatii care se traduce prin cresterea numarului de afectiuni non-transmisibile precum diabetul, hipertensiunea sau anumite tipuri de cancer.

 Iata ce declara prof. André Grimaldi, diabetolog pentru Figaro. Complicatiile determinate de excesul de zahar ii priveste in general pe consumatorii de bauturi racoritoare care beau mai bine de trei litri de zi si risca sa ia in greutate si atentionarea ii  vizeaza in special pe cei din Statele Unite. Trebuie remarcat ca articolul din Nature, autori Robert Lustig, Laura Schmidt si Claire Brindis nu denunta doar zaharul ci in special unul din componenetele acestuia, fructoza – adaugata bauturilor racoritoare si altor preparate industriale, si nu la zaharul care se gaseste in mod natural in diverse alimente, si mai ales in fructe.

Prof. Garibaldi considera ca nu putem considera fructoza direct responsabila de hipertensiune, de maladii cardio-vasculare sau diabet, deoarece aceste complicatii  apar ca urmare a surplusului de greutate. In ceea ce-i priveste pe francezi, problema excesului de greutate este determinata de exesului de grasimi si de alcool, la care se adauga sedentarismul in crestere. Totusi, specialistii francezi trebuie sa ramana vigilenti deoarece efectele negative constatate in Statele Unite apar in Franta 10 – 20 de ani mai tarziu. Autorii studiului sustin ca zaharul duce la adictie ca si alcoolul.  Dar, Prof. Grimaldi declara ca nu exista nici o dovada in acest sens,  chiar daca  consumul de zahar  provoaca o anumita placere, nu exista sevraj ca pentru alcool.

 



SURSA: Le Figaro
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]