O alimentatie bogata in magneziu poate reduce riscul de accident cerebrovascularPUBLICAT LA DATA: 16-01-2012Persoanele care consuma cantitati semnificative de alimente bogate in magneziu precum legumele verzi cu frunze si nuci, sufera mai putine accidente cerebrovasculare, conform unui studiu international care a analizat datele a 250.000 de persoane. Totusi, autorii studiului publicat in American Journal of Clinical nu recomanda suplimentele alimentare de magneziu, deoarece analiza lor a fost realizata doar pentru alimentele din dieta subiectilor, si mai poate exista si un alt aspect al alimentelor care poate fi responsabil de rezultatele obtinute. Concluziile studiului sugereaza ca aceste persoane au un regim alimentar sanatos care contine legume verzi, nuci, fasole, si cereale integrale. Conform datelor a 7 studii publicate in ultimii 17 ani, aproximativ 250.000 de persoane din Statele Unite, Europa si Asia au fost monitorizati in medie 11,5 ani. Aproximativ 6500 (3%) au suferit un accident cerebral in perioada de monitorizare. Pentru fiecare 100 miligrame de magneziu consumate in plus de o persoana pe zi, riscul de a suferi un accident ischemic (cel mai frecvent) a scazut cu 9 procente. Consumul mediu de magneziu al persoanelor din Statele Unite care au participat la studiu era de 242 miligrame pe zi. Autoritatile sanitare recomanda totusi ca dupa varsta de 1 de ani sa consume 420 miligrame (barbati), si 320 miligrame (femei) de magneziu zilnic. Alti experti sustin ca dieta sanatoasa este cea care face diferenta deoarece este bogata in fructe, legume si cereale. Acestea sunt sarace in sodiu, dar bogate in potasiu si magneziu.
SURSA: Reuters
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|