O alimentatie bogata in vitamine si peste poate preveni scaderea in volum a creierului provocata de boala AlzheimerPUBLICAT LA DATA: 04-01-2012O dieta bogata in peste si vitamine protejeaza creierul de procesul de imbatranire, in timp ce o alimentatie nesanatoasa are efectul opus, sustin cercetatorii. Oamenii in varsta, cu niveluri ridicate de vitamine si omega 3 in sange prezinta o scadere in volum a creierului mai putin pronuntata si o activitate mentala mai buna, se sugereaza intr-un studiu in neurologie. Grasimile trans prezente in produsele tip fast-food au fost asociate cu rezultate mai putin bune la analize si cu scaderea in volum a creierului mai pronuntata, aceasta fiind specifica bolii Alzheimer. In momentul de fata, cel mai indicat este sa avem o dieta echilibrata care sa cuprinda suficiente fructe si legume, sa nu fumam, sa avem o activitate fizica regulata, si sa tinem sub control tensiunea arteriala si colesterolul. Cercetatorii au analizat nutrientii din sange, si s-au bazat mai putin pe chestionarele privind obiceiurile din alimentatie completate de participantii la studiu. Expertii americani au analizat probele de sange recoltate de la 104 persoane sanataose a caror varsta medie era de 87 de ani si care prezentau putine riscuri de a suferi de Alzheimer. Cei care prezentau concentratii mai ridicate de vitaminele B, C, D, si E in sange au realizat un punctaj mai ridicat la testele de memorie si de inteligenta. Persoanele cu niveluri ridicate de acizi grasi omega 3 (prezenti mai ales in carnea de peste) au inregistrat de asemeni punctaje ridicate. Cele mai slabe rezultate au fost inregistrate la persoanele cu niveluri ridicate ale grasimilor trans. Acestea se gasesc mai ales in mancarea procesata, inclusiv prajituri, biscuiti si mancaruri prajite. Ulterior a fost analizata activtiatea creierului prin tehnici de imagistica la 42 dintre participantii la studiu. S-a constat ca cei cu niveluri ridicate de vitamine si omega 3 in sange prezentau un volum mare al creierului, in timp ce persoanele cu niveluri ridicate de grasimi trans prezentau un volum al creierului mai mic. Gene Bowman of Oregon Health and Science University a declarant ca rezultatele obtinute in urma studiului trebuiesc confirmate, dar este imbucurator ca am putea avea sansa sa prevenim scaderea in volum a creierului si sa ne mentinem mintea agera doar prin schimbarea si imbunatatirea dietei. Vitaminele si nutrientii pe care-i avem in organism prin consumului unei varietati de fructe si legume, dar si peste pot fi evaluati cu ajutorul unor biomarkeri ai sangelui. SURSA: BBC
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|