vezi produsele la promotie

Privarea de alimente ar putea creste efectele chimiotarapiei

PUBLICAT LA DATA: 13-02-2012

Testele efectuate pe soareci arata ca perioadele de privare alimentara in timpul chimioterapiei incetinesc dezvoltarea anumitor cancere si prelungesc durata de viata. Scurtele perioade de alimentara inainte si dupa curele de chimioterapie ar putea sa incetineasca dezvoltarea cancerului la san, al melanomului si tumorilor cerebrale  arata un studiu realizat pe soareci in revista Science Transanational Medicine.

Celulele canceroase la oameni si animale au fost  administrate de cercetatorii americani la rozatoare care au fost supuse la trei tipuri de tratament. Primele au urmat cure de chimioterapie, urmatoarele au fost privati de hrana timp de 48 de ore, in timp ce al treilea grup a combinat atat restrictia alimentara cat si chimioterapia. Metastazele melanomului au ramas aceleasi la 40% din soareci ce au urmat chimioterapie, fata de 20% la animalele care au fost private de hrana, si doar 10% la soarecii care combinau chimioterapia cu privarea de hrana. Prof.  Valter Longo autorul principal al studiului deduce astfel ca prin combinarea de cicluri scurte de restrictie alimentara si chimioterapie, se obtin rezultate mai eficiente, chiar semnificativ mai bune decat in cazul chimioterapiei ca unica metoda de tratament.

Pentru a explica binefacerile privarii de alimente, autorii studiului explica faptul ca reducerea cantitatii  de mancare consumata incetineste cresterea tumorii si raspandirea cancerului, deoarece atunci “celulele canceroase se confrunta cu un mediu ostil precum foamea, iar capacitatilor lor sunt  slabite”.

In 2008, acelasi cercetator demonstrase deja ca dieta protejeaza celulele sanatoase de efectele toxice ale chimioterapiei. De fapt, medicamentele pentru tratarea cancerului ataca simultan celulele canceroase, ca si cele sanatoase precum celulele responsabile de cresterea parului. Recent, 10 pacienti afectati de cancer au trait experienta restrictiei alimentare in timpul chimioterapiei. Un studiu publicat in revista americana Aging in 2010 arata ca acesti bolnavi ar fi resimtit mai putin efectele secundare ale tratamentului.                                                                       

Pe de alta parte, alti specialisti considera ca un privarea de alimente mai mult de doua zile poate afecta pacientii  care deja  sunt slabiti de cancer, dar ca astfel de rezultate poate deschide noi piste precum aceea de a crea un nou medicament capabil sa reproduca aceleadi efecte ca ale postului fara dar fara inconveniente. 

Mult mai  sceptic, prof. Henri Joyeux, oncolog  (sistemul digestiv) si  nutritionist la centrul regional de  combatere a cancerului Languedoc-Roussillon, considera ca postul nu a vindecat niciodata cancerul si nici nu o  va face, mai mult pentru eficacitatea chimioterapiei, factorii de aparare imunitari sunt necesari, implicit schimbarea obiceiurilor alimentare. Din acest punct de vedere, eficacitatea restricitiei alimentare consta in eliminarea alimentelor nocive, in reudcerea glucidelor, grasimilor, si proteinelor. Spre exmplu, excesul de vin, de bauturi racoritoare  sau  de carne rosie reduc capacitatea de aparare a sistemului imunitar. In astfel de cazuri se recomanda bucataria mediteraneana.

 



SURSA: Le Figaro
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]