vezi produsele la promotie

Probioticele: nu sunt modificari evidente ale florei intestinale

PUBLICAT LA DATA: 28-10-2011

In ciuda consumului de probiotice, componenta florei intestinale ramane neschimbata, dar efecte discrete pot fi observate. Probioticele sunt definite drept suplimente alimentare compuse din bacterii vii, precum lactobacilus si bifidobacteriile. Principalul efect benefic ar fi, conform laboratoarelor farmaceutice si fabricantilor de produse alimentare, ameliorarea echilibrului florei intestinale.


Flora intestinala este constituita dintr-o suta de specii de bacterii diferite. Unele faciliteaza digestia, altele sustin sistemul imunitar, iar numeroase specii au un rol inca necunoscut. Un studiu recent asupra soarecilor arata totusi ca prin consumul zilnic de iaurt nu se modifica prea mult  structura microbiana a intestinelor.


Intr-un experiement, relatat in revista Sciene Translational  Medicine, o echipa internationala a studiat microbiomul (suma genomilor compusi de bacterii) intestinal de 7 perechi de gemeni si de soareci ce s-au alimentat timp de 4 luni, cu un anumit tip de iaurt.


Rezultatele arata o stabilitate a microbiomului la om cat si la animal, inainte, in timpul si dupa consumul de iaurt.
In schimb, o analiza mai aprofundata a expresiei genetice  la bacteriile intestinale a aratat schimbari marcate in numeroase cai metabolice, in special cele in raport cu tratamentrul zaharurilor.



SURSA: Sciences et Avenir
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]