vezi produsele la promotie

Reclamele pentru formulele de lapte praf versus alaptatul

PUBLICAT LA DATA: 03-11-2011

OMS sustine ca un studiu recent a stabilit ca mamele filipineze care au fost influentate de reclame sau de medici sa foloseasca lapte praf  au de 4 ori mai multe sanse sa-si hraneasca copiii cu acele produse.

Studiul pare sa vina in ajutorul incercarilor autoritatilor filipineze de limitare a reclamelor pentru formulele de lapte praf,  care pot descuraja mamele sa alapteze.  Alaptatul inseamna o serie de beneficii pentru sanatatea nou-nascutului.

Studiul publicat in Social Science and Medicine Journal   arata ca mamele erau de 6,4  ori mai expuse riscului de a inceta alaptatul la copiii pana intr-un an, actiune ce poate creste riscul de boala si chiar de deces pentru copil.

Alaptatul reduce in mod considerabil rata mortalitatii infantile,  conform declaratiilor expertilor, recomadarea lor fiind ca mamele doar sa-si alapteze copiii pana la varsta de 6 luni si sa continue alaptatul dar cu suplimentare de alimente solide pana ce copii implinesc 2 ani.

Studiul realizat in Filipine a  urmarit sa afle daca  marketingul pentru inlocuitorii de lapte matern sunt responsabili pentru scaderea  ratei de alaptare in tara asiatica, acolo unde mai multe companii multinationale a dus o batalie legala pentru dreptul de a  demara campanii de vanzare agresive. Atunci cand guvernul a incercat limitarea reclamelor, companiile au mers in justitie.    

 

 



SURSA: PhysOrg
Copii nascuti dupa termen sunt mult mai expusi tulburarilor de comportament deosebire de prematuri, tulburarile observate in cazul copiilor nascuti dupa termen sunt mai putin studiate. Din acest motiv a fost realizat si studiul din Olanda cu o durata de 4 ani, si care a inclus 5000 de sugari nascuti in intervalul 2001-2005. ... [detalii]
Mamicile care alapteaza trebuie sa aleaga intre alaptat si consumul de cafea Cafeaua dauneaza sanatatii bebelusilor? Acesta este punctul de vedere al redactorului sef al revistei Breastfeeding Medicine, dr. Ruth Lawrence. Dupa spusele expertului, cafeina consumata de mama care alapteaza ajunge in in sange si in lapte... [detalii]
Autismul: diferentele cerebrale sunt vizibile de la varsta de 6 luni Diferentele de dezvoltare cerebrala la copii autisti se manifesta foarte devreme, mai precis intre 6 luni si 2 ani. Creierul persoanelor cu autism este diferit de cel al persoanelor “normale” care nu sufera de tulburari de dezvoltare neurologica.... [detalii]
Tratamente hormonale de crestere pentru copiii mici de statura La 25 de ani, Lionel Messi este considerat cel mai bun jucator de fotbal al momentului. Si totusi, la 10 ani, sportivul la varsta de 10 ani avea o inaltime de 1,10 m iar medicii estimau ca la varsta adulta nu va depasi 1,50 m din cauza unei maladii hormonale.... [detalii]
FDA recomanda atentie sporita la doza de acetaminofen atunci cand este administrata copiilor Food and Drug Administration (FDA) autoritatea din Statele Unite responsabila de sanatatea publica indemanaconsumatorii sa verifice cu mare atentie prospectul pentru medicamentul acetaminofen (forma lichida) destinat copiilor inainte de administrare. ... [detalii]