vezi produsele la promotie

Scaderea moderata a consumului de sare reduce tensiunea arteriala dar nu si riscul de deces

PUBLICAT LA DATA: 07-07-2011

Cercetatorii britanici au constatat in urma analizei rezultatelor mai multor studii precedente ca prin reducerea consumului zilnic de sare scade si tensiunea arteriala.Totusi, reducerea moderata a cantitatii de sare cosnumate zilnic nu are un impact asupra riscului de a dezvolta o afectiune cardiaca sau asupra riscului de deces. In ceea ce priveste reducerea mai mult decat moderata a cantitatii de sare, impactul asupra riscurilor ar putea fi diferit.

Cercetatorii au analizat datele a 6489 de persoane, participante la alte 7 studii anterioare, iar concluziile au fost urmatoarele:

Reducerea moderata a cantitatii de sare din alimentatia zilnica a determinat o mica scadere a presiunii arteriale la mai bine de 6 luni de la aceasta schimbare in alimentatie.

Desi cercetatorii urmareau sa identifice a scadere a riscului de deces sau aparitiei unei afectiuni cardiovasculare in urma modificarii in alimentatie, date analizate nu au indicat un astfel de beneficiu. Cu toate ca studiul efectuat asupra celor 6489 de pacienti nu a relevat a probabilitate mai mica de  deces si boli cardiovascualare, nu inseamna ca s-a dovedit lipsa beneficiului deoarece exista posibilitatea ca studiile efectuate pana la aceasta data sa nu fi fost suficent de ample. In timp ce datele medicale a 6500 de participanti au fost suficiente pentru a ajunge la anumite concluzii, cercetatorii cred ca este necesara participarea a cel putin 18000 de pacienti inainte de a determina impactul asupra sanatatii.   

In momentul de fata, foarte multe state au lansat apeluri finatate din fonduri guvernamentale care recomanda o scadere a consumului de sare. Spre exemplu, NICE (National Institute of Health and Clinical Guidance) un organism indepndent care emite recomandari privind santatatea la nivel national, considera ca Regatul Unit ar trebui sa accelereze reducerea consumului de sare de la un maxim de 6g consumate zilnic de un adult in 2015, la 3 g pe zi pana in 2025.

 

 

 

 



SURSA: Medical News Today
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]