vezi produsele la promotie

Stilul de viata si dieta pot avea o influenta majora asupra evolutiei degenerescentei maculare in randul persoanelor predispuse genetic

PUBLICAT LA DATA: 09-07-2011 O alimentatie bogata in vitamina D, dar si in nutrienti precum betaina si metionina poate reduce riscul de degenerescenta maculara, aceasta este concluzia unui studiu. Cercetarile s-au concentrat asupra gemenilor identici inregistrati in registrul de gemeni din al doilea razboi mondial.De asemeni, riscul aparitiei degenerescentei maculare era mai ridicat in cazul fumatorilor.

In cazul degenerescentei maculare senile, factorii genetici pot determina pana la 71% din severitatea boli, conform unui studiu precendent, realizat de aceaasi echipa de certetatori. Prin examinarea gemenilor identici care aveau aceleasi gene, dar a caror afectiune era in diferite etape de evolutie, oamenii de stiinta au avut posibilitatea sa identifice factori de mediu si comportamentali care pot contribui la severitatea bolii.

Fiecare participant la studiu a completat un chestionar despre obiceiurile nutrutionale si comportamentele care ar putea avea impac tasupra sanatatii. Rezultatele au aratat ca gemenii a caror maladie era in stadiu incipient, aveau tendinta sa consume mai multa vitamina D din surse nutritionale precum peste sau lapte, fata de fratii lor. Vitamina D poate reduce riscul de degenerescenta maculara datorita proprietatilor antiinflamatoare. De asemeni, poate bloca formarea vaselor de sange sub macula, iar hemoragia poate duce la pirederea vederii in stadiile avansate ale bolii. De asemeni, aceeasi nutrienti au fost asociati cu mecanisme epigenetice, ceea ce inseamna o modificare a ADN-ului, dar nu cauzata de o schimbare in secventa actuala de ADN. Betaina se gaseste in peste, spanac, iar metionina se gaseste in peste si produsele lactate.

Acelasi studiu a arata ca din perechea de gemeni, cel care fuma mai mult prezenta o severitate mai mare a bolii.


SURSA: Medical News Today
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?... [detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ... [detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala? Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare.... [detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ... [detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ... [detalii]