vezi produsele la promotie

Sucul de sfecla rosie, bun pentru inima

PUBLICAT LA DATA: 12-08-2010 Un nou studiu publicat in jurnalul medical Hypertension, ce apartine Asociatiei Americane de Cardiologie, arata ca sucul de sfecla rosie reduce considerabil tensiunea arteriala si diminueaza riscul de afectiuni ale inimii si de atacuri cerebrale.

Dupa cum a demonstrat experimentul pus la cale de cercetatorii britanici, un pahar de suc de sfecla rosie consumat zilnic are efectul de a micsora semnificativ tensiunea arteriala, rezultatele fiind vizibile in numai 24 de ore.

Pentru a observa cu exactitate beneficiile acestei bauturi, oamenii de stiinta de la Institutul de Cercetare „William Harvey”, ce functioneaza in cadrul Universitatii londoneze „Queen Mary”, au comparat starea pacientilor care au consumat zilnic 250 ml de suc de sfecla rosie cu a celor care au luat tablete cu nitrati.

La fel de eficient ca nitratii

S-a descoperit astfel ca ambele metode sunt la fel de eficace in reducerea tensiunii arteriale. Aceasta constatare a dus apoi la concluzia ca efectele benefice ale sucului sunt datorate nitratilor naturali din sfecla rosie.

Potrivit explicatiilor date de Amrita Ahluwalia, profesoara de biologie vasculara la Institutul de Cercetare „William Harvey”, sucul de sfecla rosie si capsulele cu nitrati au acelasi efect de micsorare a tensiunii arteriale, „fapt care indica in mod cert ca acel continut de nitrati din sucul de sfecla rosie este responsabil pentru potentialul acesteia de a reduce tensiunea arteriala”.

Cercetatoarea mai arata ca pentru a genera acest efect este necesara o cantitate mica de suc – doar 250 ml. „Pe cat era de mare tensiunea arteriala la inceputul studiului, pe atat de mare a fost diminuarea acesteia, cauzata de nitrati”, precizeaza Amrita Ahluwalia.

Lucrarea publicata in Hypertension face referire si la un studiu anterior, efectuat in urma cu doi ani, ce a scos la iveala inca de la acea data ca sucul de sfecla rosie reduce tensiunea arteriala. Noul experiment intareste aceasta concluzie, oferind specialistilor certitudinea ca metoda chiar functioneaza.

Atentie la efectele secundare!


Sucul de sfecla rosie poate fi achizitionat din magazinele ce comercializeaza alimente proaspete si sanatoase, sau poate fi preparat chiar si acasa. Una din companiile care il distribuie, Agro Products, sfatuieste consumatorii sa amestece si alte sucuri cu cel din sfecla rosie, din cauza aromei sale puternice. Astfel, la aceasta bautura poate fi adaugat suc de morcovi, mere, telina, castraveti sau ananas, toate acestea regasindu-se in recomandarile specialistilor cardiologi.

Argo Products avertizeaza insa ca sucul de sfecla rosie poate colora in rosu urina sau fecalele, iar lista de efecte secundare nu se opreste aici. De asemenea, atunci cand este consumat nediluat, sucul poate paraliza temporar corzile vocale, poate genera eczeme, creste ritmul inimii si provoaca senzatii de frig sau febra. Totodata, femeile insarcinate n-ar trebui sa consume suc de sfecla rosie inainte de a consulta un medic.

SURSA: Digital Journal
Ce este melatonina? Melatonina este un hormon, cunoscut si sub denumirea de N-Acetyl-5-Methoxytryptamine, adica un compus care se gaseste in mod natural in organismul uman, in plante, microorganisme, animale.... [detalii]
Campanie americana contra abuzului de medicamente Autoritatile medicale si legale din Statele Unite isi reunesc eforturile intr-o campanie nationala pentru prevenirea abuzului, otravirii accidentale si supradozei de medicamente eliberate cu reteta. ... [detalii]
Mirosul de iasomie are proprietati calmante Potrivit unui nou studiu efectuat de cercetatorii germani, mirosul dulce al iasomiei este la fel de eficient precum valiumul atunci cand vine vorba de a calma nervii fara efecte secundare. ... [detalii]
Nu pastrati in casa medicamentele expirate Dulapioarele din baie sau sertarele cu medicamente adapostesc adesea flacoane si cutii vechi de cativa ani ori vreun remediu pentru raceala care a trecut de mult de data expirarii. Si totusi oamenii nu se incumeta sa arunce astfel de produse sau, atunci cand o fac, acestea ajung de regula in...... [detalii]
Ceaiul verde si vitamina D – prevenirea cancerului, la indemana Cercetarea in domeniul prevenirii cancerului poate avea mult de castigat in urma efectuarii unor studii aprofundate asupra rolului anticancerigen pe care il au elementele nutritive si vitaminele asimilate din alimente. ... [detalii]