vezi produsele la promotie

Suplimentele de fier nu sunt de ajutor multor femei insărcinate

PUBLICAT LA DATA: 14-03-2011

Deşi suplimentele prenatale ce conţin fier sunt recomandate, o cantitate suplimentară de fier nu este  neapărat benefică femeilor însărcinate, cu excepţia cazurilor când viitoarele mămici sunt anemice. Aceasta este concluzia cercetătorilor de la Institutul de Medicină Tropicală Antwerp care au monitorizat peste 1000 de femei din Burkina Faso.

 Fierul este necesar organismului pentru producerea hemoglobinei, substanţa din globulele roşii  responsabilă de transportul oxigenului în organism. În ţările vestice, această deficienţă a transportatorilor de oxigen este rară, dar în Africa, aproximativ jumătate din  femei sunt anemice. Dintre cele 1268 de femei participante la studiu, 43% erau anemice. Jumătate dintre acestea au primit suplimente cu 60 de miligrame de fier (plus acid folic), iar cealaltă jumătate au primit 30 de miligrame de fier (plus acid folic, zinc, vitamina A, C şi alţi micronutrienţi) iar tratamentul a durat încă trei luni după ce acestea au născut.

La sfârşitul studiului, toate femeile aveau acelaşi nivele de fier în sânge, indiferent de cantitatea primită anterior, mai precis 11 grame de hemoglobină per decilitru de sânge, puţin sub limita normală.

În timpul sarcinii, atunci când copilul are nevoie de oxigen, femeile au mai mult de mai mult fier decât de obicei, mai ales spre sfârşitul sarcinii. Totuşi, administrarea suplimentelor cu fier femeilor însărcinate fără anemie nu a fost eficientă pentru a preveni scăderea uşoară a nivelelor de hemoglobină.

In concluzie, beneficiile suplimentelor cu fier sunt neclare în cazul femeilor care nu suferă de anemie. Totuşi, conform studiului, pentru femeile anemice suplimentele au contribuit la creşterea nivelelor de fier până la cele înregistrate la femeile fără anemie, puţin sub limita normală.

 

 



SURSA: Science Daily
Mai putine nasteri premature de la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia De la interzicerea fumatului in spatiile publice din Scotia in 2006, s-a inregistrat o scadere a ratei nasterilor premature cu 10 procente, sustin cercetatorii.... [detalii]
Expunerea la micronutrienti inainte de sarcina asociata cu functia genica Copii femeilor care au primit suplimente cu micronutrienti (minerale necesare in cantitati mici, precum fier, iod si vitamina A inainte de sarcina prezentau modificari ale functiei genice la nastere si la 9 luni. ... [detalii]
Sarcina si toxoplasmoza Avortul spontan, malformatiile, convulsiile, tulburari oculare…. Contractarea toxoplasmozei in timpul sarcinii poate avea consecinte severe asupra fatului. ... [detalii]
Din ce in ce mai multi gemeni in Statele Unite In ultimii 30 de ani, numarul nasterilor gemelare a crescut cu 76 de procente in Statele Unite ale Americii. Varsta materna din ce in ce mai tarzie si interesul crescut pentru procrearea asistata medical explica acest fenomen care nu a ramas fara repercursiuni asupra mamelor si bebelusilor. ... [detalii]
Riscurile stresului pentru femeile insarcinate Stresul maternal poate fi asociat cu anumite patologii in cazul copiilor. ... [detalii]