Un studiu realizat in Regatul Unit arata ca peste 40% din cazurile de cancer se datoreaza stilului de viataPUBLICAT LA DATA: 07-12-2011Aproape jumatate din cazurile de cancer diagnosticate in Regatul Unit in fiecare an, mai precis peste 130.000, sunt cauzate de anumite optiuni privind stilul de viata, optiuni care ar putea fi evitate. Acestea sunt in principal fumatul, consumul de alcool, alimentatie nesanatoasa. Tutunul este cel mai mare vinovat deoarece duce la aparitia cancerului la 23% din cazurile depistate la barbati si 15,6% din cazurile depistate la femei, arata un raport al Cancer Research UK si publicat in British Journal of Cancer. Tutunul este urmat de lipsa din alimentatie a consumului de fructe si legume prospete in cazul barbatilor, iar la femei, supraponderabilitatea este cea de-a doua cauza. Autorii raportului sustin ca acesta este cea mai complexa analiza de pana acum privind stilul de viata si aparitia cancerului. Autorul principal al studiului, Prof. Max Parkin declara ca multe persoane considera ca aceasta maladie e sub semnul sortii, sau are o cauza genetica, asadar este o chestiune de noroc daca o sa sufere sau nu de cancer. In baza dovezilor stiintifice, este clar ca pentru 40% din cazurile de cancer, cauza este determinata de lucruri pe care avem puterea sa le schimbam. In cazul barbatilor, cel mai bun sfat pare sa fie renuntarea la fumat, un consum mai mare de legume, si fructe, si reducerea consumului de alcool. Pentru femei, renuntarea la fumat este cea mai indicata, dar si monitorizarea greutatii corporale. Prof. Parkin se declara surprins de importanta consumului de fructe si legume in ceea ce priveste protejarea barbatilor de aparitia cancerului. Similar,in cazul femeilor, cercetatorii au fost surpinsi de faptul ca a fi supraponderala reprezinta un factor de risc mult mai mare decat alcoolul. In total, 14 factori ai stilului de viata si de mediu precum locul unde traiesti si ce fel de profesie ai, se combina si determina aparitia a 134000 de cazuri de cancer anual, in Regatul Unit. Unul din 25 de cazuri de cancer se asociaza cu locul de munca al persoanei in cauza, precum expunerea la chimicale sau azbest.
Anumiti factori de risc sunt bine determinati, precum fumatul asociat cancerului pulmonar. Alti factori sunt mai putin recunoscuti, spre exemplu,cancerul la san, aproxiamtiv 10 % din gradul risc este determinat de supraponderabilitate si obezitate, depasind semnificativ procentul altor factori precum alaptatul sau consumul de alcool.
Pentru cancerul esofagian, jumatate din gradul de risc este datorat consumului deficitar de fructe si legume. In cazul cancerului la stomac, riscul este determinat in proportie de 20% de un consum prea mare de sare. SURSA: BBC
Diete pe baza de ciocolata?
Strugurii si soia – doi aliati pentru preventia hipertensiunii
Consumul regulat de cafea reduce riscul de Alzheimer
Consumul de cafea nu influenteaza riscul de psoriazis
Consumul de fructe si legume ne face tenul mai luminos
Carnea rosie este blamata pentru unul din 10 cazuri de moarte prematura
Coca Cola si Pepsi constranse sa-si schimbe retetele
Copii care iau pranzul acasa sunt mai putin expusi riscului de obezitate
Anorexia – o boala cu transmitere sociala
Consumul de portocale si grapefruit reduce riscul de accident cerebrovascular datorita proprietatilor antiinflamatorii
|
Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui
Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui?...
[detalii]
Anumite tipuri de grasimi din alimentatie sunt asociate cu declinul functiei cognitive si al memoriei
Se stie deja de ani buni ca alimentele care au un continut ridicat de grasimi saturate sau de grasimi trans dauneaza sanatatii inimii. ...
[detalii]
Zaharul incetineste activitatea cerebrala?
Un studiu recent sugereaza ca prea mult zahar ar putea sa ne afecteze memoria si capacitatea de invatare....
[detalii]
Un studiu sugereaza ca bautorii de cafea traiesc mai mult
Studiul realizat pe un grup de 400,000 de persoane este cel mai mare de pana acum referitor la aceasta tema, iar rezultatele obtinute ar trebui sa-i linisteasca pe iubitorii de cafea ca aceasta placere «vinovata» ar putea sa le dauneze. ...
[detalii]
Dietele cu densitate calorica scazuta ajuta la scaderea in greutate
Un nou raport aparut in editia online a publicatiei Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ce a revizuit si actualizat datele care stau la baza Recomadarilor Nutritionale pentru Americani din 2010, mai precis consumul alimentelor cu densitate calorica scazuta. ...
[detalii]
|