vezi produsele la promotie

Vitamina D si calciu ar putea injumatati riscul de melanom la unele femei

PUBLICAT LA DATA: 01-07-2011

Unele femei care prezinta riscul de a dezvolta melanom, cea mai severa forma de cancer de piele, pot reduce la jumate acest risc cu ajutorul suplimetelor de vitamina D si calciu. Cercetatorii au gasit suficiente dovezi care indica rolul combinatiei de vitamina D si calciu in prevenirea melanomului la persoanele cu risc crescut. Femeile cu un astfel de risc sunt cele care au avut anterior o forma mai putin severa de cancer de piele. Atat calciul, cat si vitamina D, au un rol semnificativ in dezvoltarea osoasa, dar influenteaza si alte tipuri de celule din organismul uman. Unele studii sugereaza faptul ca vitamina D si calciu sunt asociate cu o probabilitate mai mica de a dezvolta diverse forme de cancer precum cel mamar, de prostata, sau de colon.

Expertii considera ca celule canceroase la femeile care au suferit in trecut de o forma de cancer de piele mai putin melanom, pot fi impiedicate sa se transforme in tumora prin  consumul de vitamina D si calciu. Doar 400 de UI (unitati internationale) de vitamina D ca si doza zilnica pot asigura protectia necesara. Totusi, Institutul de Medicina din Statele Unite recomenda in momentul de fata 600 de UI de vitamina D pe zi. Asemeni vitaminei D, calciu poate incetini dezvoltarea tumorilor in cancerul de colon. Desi studiul nu a decis daca vitamina D sau calciul a fost mai eficace, combinatia acestor doua elemente a fost benefica.

Pentru acest studiu au fost procesate datele a  36 282 de femei la post menopauza, cu varste cuprinse intre 50 si 79 de ani care au luat parte la studiu denumit Women's Health Initiative. .Pentru a testa daca aceasta combinatie de calciu si vitamina D are vreun impact asupra fracturilor de sold si asupra cancerului de colon, participante desemnate aleatoriu au luat suplimente sau placebo. Suplimentele constau in 1000 de miligrame de calciu si 400 de UI vitamina D zilnic. Dupa 7 ani, femeile care au luat aceste suplimente si care avusera in trecut o forma de cancer de piele dar nu melano, prezentau un risc de a suferi de forma cea mai severa a cancerului de piele cu 57 de procente mai mic, comparativ cu femeile din acelasi grup de risc dar care nu primisera suplimente. Scaderea riscului de melanom nu a fost inregistrata in randul femeilor care nu suferisera de o forma de cancer de piele mai putin severa decat melanomul.

 Per total, au fost inregistrate doar 176 de cazuri de melanom. In Statele Unite ale Americii, 68.000 de adulti sunt diagnosticati anual cu aceasta forma de cancer, potrivit datelor U.S.National Cancer Institute. Urmarind sa descopere motivul pentru care vitamina D si/sau calciul actioneaza benefic asupra celulelor canceroase, echipa de cercetatori  intentioneaza sa testeze actiunea acestor compusi direct asupra celulelor canceroase.

Referitor la acest studiu, Dr. Michael Holick, profesor la Boston University School of Medicine, declara ca expunerea indelungata la soare, de timpuriu creste riscul de a dezvolta forme de cancer mai putin agresive, dar scade riscul de a dezvlta melanom, prentru simplu motiv ca soarele reprezinta o sursa de vitamina D. Prin cresterea nivelului de vitamina D in organism fie prin expunerea la soare sau cu ajutorul suplimentelor nutritive, celulele din epiderma dezvolta un mecanism care le impiedica sa devina maligne.

Produsele lactate pestele gras, expunerea la soare, dar si suplimentele nutritive reprezinta surse importante de vitamina D.

 

 

 

 



SURSA: Yahoo News
Exercitiile fizice pe perioada sarcinii sunt sigure pentru copil, arata un studiu Exercitiile fizice moderate pana la intesnitate ridicata efectuate de mamicile foarte active in timpul sarcinii nu vor dauna bebelusului. ... [detalii]
Liftingul facial ne intinereste in medie cu 7 ani Un studiu restrans arata ca persoanele care au suferit operatii plastice faciale pareau in mediu cu 7 ani mai tinere decat inainte de interventia chirurgicala.... [detalii]
Cele mai bune 10 metode pentru preventia cancerului mamar Un raport din 2011 semnealeaza necesitatea de data stiintifice privind substantele care perturba sistemul endocrin si care se gasesc in mod frecventa in alimentele la conserva, lotiuni, si alte produse pe care le folosim zi de zi ... [detalii]
Contraceptive orale retrase de pe piata: risc crescut pentru sarcina neplanificata Producatorul farmaceutic Pfizer Inc. se adreseaza direct femeilor care iau contraceptive orale pentru a le atentiona asupra retragerii de pe piata a un milion de cutii de pilule contraceptive. ... [detalii]
Cancerul mamar: reducerea recidivei prin exercitiu fizic Institutul Curie din Franta propune femeilor care au fost tratate pentru cancer mamar practicarea unei activitati fizice ce poate diminua cu 20% pana la 50% riscul de recidiva.... [detalii]