5 alimente care ne fac mai inteligenti

5 alimente care ne fac mai inteligenti

Creierul nostru cantareste doar 2% din greutatea corporala totala, dar are nevoie de o alimentatie echilibrata si aleasa cu grija pentru a functiona la parametri maximi. Descoperiti care sunt cele 5 alimente pe care trebuie sa le includem regulat in meniu pentru a fi mai inteligenti.

Pestele gras.  Peste jumatate din masa creierului este constituita din lipide, din care 70% sunt acizi grasi omega-3. Acestia sunt esentiali pentru activitatea neuronilor si au un rol foarte important pentru memorie. Sardinele, heringul, somonul dar si uleiul de rapita si  cel de nuci sunt o sursa importanta de omega-3. Se recomanda a fi consumate de cel putin 2-3 ori pe saptamana pentru o eficacitate maxima.

Zaharurile. Creierul consuma energie pentru a functiona, motiv pentru care este un consumator important de zaharuri. In afara de glucidele care duc la cresterea rapida a glicemiei, optati pentru cele lente din leguminoase (linte, mazare si cereale integrale).

Ciocolata. Cacaua este bogata in flavonoizi si stimuleaza circulatia sangelui catre creier, ajutand astfel la stimularea performantelor cognitive.

Capsunile, zmeura si fructele de padure au un continut ridicat de vitamina C si betacaroten. Betacarotenul este un antioxidant care contracareaza actiunea radicalilor liberi (substante toxice ce pot produce leziuni la nivel celular).

Ficatul. Creierul consuma 20% din oxigenul organismului. Dar pentru a avea aceasta resursa in organism este important sa consumam fier. Este vorba de un oligoelement care stimuleaza memoria dar si capacitatea de concentrare. Este important sa consumam ficat pentru a ne asigura necesarul de fier. In plus, ficatul este o sursa de vitamina B, care imbunatateste functia cognitiva.

 

 

 

"

Scrie pe 2014-07-14 de Top Sante Dieta si alimentatie 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul