Activitatea fizica si functia cardiaca

Activitatea fizica practicata in mod regulat are efecte demonstrate pe termen scurt si mediu asupra functiei cardiace.

Beneficiile pe termen scurt sunt

-          o frecventa cardiaca mai putin ridicata la efort si in repaus, adica inima este mai putin solicitata;

-          o  tensiune arteriala mai putin crescuta, ceea ce inseamna ca efortul pe care trebuie sa-l faca inima pentru a pompa sange spre artere este mai putin solicitant;

-          o crestere a volumului de sange pompat la fiecare contractie a inimii la efort si la repaus.

Beneficiile pe termen mediu sunt:

-          o forta de contractie a inimii mai mare;

-          un consum maximal de oxigen la un nivel mai ridicat, ceea ce inseamna o capacitate cardio-respiratorie de buna calitate;

-          o crestere a capacitatii de a realiza un efort de scurta durata, fara oxigen.

Aceste efecte pozitive se dezvolta in cateva saptaamni dar cu conditia ca  practicarea activitatii fizice sa fie intr-adevar regulata,  mai precis o frecventa de cel putin 3 ori pe saptamana, cu o durata minima a sedintei de 30 de minute. Daca intrerupeti efectuarea exercitiilor fizice si frecventa lor,  beneficiile activitatii fizice dispar in medie intre 3 si 6 saptamani, un astfel de efect variaza de la individ la individ.

Actiunea protectoare asupra inimii  se manifesta in diferite moduri:

-          efortul fizic determina o vasodilatare a arterelor, iar sangele ajunge mult mai usor in artere, deoarece forta de contractie a inimii este mai putin solicitata;

-          arterele coronariene sunt in mod special protejate datorita actiunii asupra factorilor de risc cardiovascular;

-          se amelioreaza fluiditatea sangelui si scade riscul de tromboza, mai precis formarea cheagurilor in artere.

-          Se diminueaza nevoia de oxigen a inimii in timpul exercitiilor fizice;

-          Contribuie la stabilitatea sistemului electric al inimii si scade riscul de aritmie.

Insumarea acestor actiuni pozitive face ca efortul fizic realizat in mod regulat sa aiba un rol unic in protectia cardiovasculara. Pentru protejarea inimii se recomanda activtitatea fizica de anduranta. Aceasta trebuie sa fie precedata de 5 pana la 10 minute de incalzire si urmata de cateva minute de intindere. 30 de minute pe zi  par sa garanteze in cea mai mare proportie un efect protector pentru sanatatea inimii.

 

 

"
Scrie pe 2012-04-25 de Le Figaro Noutati medicale 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul