Alimentele care ne ajuta sa ne protejam pielea de riduri si de efectele nocive ale soarelui

Odata cu incalzirea vremii petrecem mai mult timp in aer liber, asadar trebuie sa acordam mai multa atentie protectiei solare. Dar stiati ca anumite alimente ne pot proteja pielea de efectele nocive ale soarelui? Totusi, ele nu suplinesc rolul cremelor cu protectie solara. Pentru a creste capacitatea organismului de a se apara de riscurile cancerului de piele dar si pentru ca pielea sa arate mai tanara, puteti consuma urmatoarele 6 alimente.

Capsunile

O ceasca cu capsuni reprezinta echivalentul a 150 de procente din doza zilnica recomandata de vitamina C, iar consumul de alimente bogate in vitamina C ne ajuta sa prevenim aparitia ridurilor si deshidratarea pielii, sugereaza datele unui studiu realizat in 2007 si publicate in American Journal of Clinical Nutrition.

Rosiile

Rosiile datoreaza culoarea rosie licopenului, un carotenoid care ne poate mentine pielea fina. Intr-un studiu publicat in 2008 in European Journal of Pharmaceutics and Biopharmaceutics, cercetatorii au constatat ca din 20 de persoane care au participat la studiu, cele care prezentau concetratia cea mai ridicata de licopen din piele, aveau o textura a epidermei mult mai fina . De asemenea, un consum mai mare de licopen ne protejeaza pielea de arsurile solare. In cadrul unui alt studiu, participantii care fusesera expusi la ultraviolete, pielea era mai putin rosie (cu 50%)  dupa ce consumau 2 linguri si jumatate de pasta de tomate (sau consumasera aproximativ 2 cesti de suc de morcov zilnic), pe langa alimentatia de zi cu zi, pentru 10 – 12 saptamani. Suplimentele alimentare nu s-au dovedit la fel de eficiente. Conform aceluiasi studiu, cei care au primit suplimente pe baza de licopen sau licopen sintetic nu au avut parte de o protectie considerabila fata de razele ultraviolete. Licopenul se mai gasese in grapefruit roz, morcov, pepene rosu, guave si ardei rosu.

Tofu

Tofu, impreuna cu alte produse din soia (laptele si boabe tinere de soia) mentin colagenul de la nivelul pielii, datorita isoflavonilor. Conform unui studiu aparut in Journal of the American College of Nutrition, soarecii hraniti cu isoflavoni si expusi la raze UV prezentau o piele mai putin ridata, comparativ cu soarecii expusi la aceleasi raze dar care nu au avut o dieta bogata in isoflavoni. Cercetatorii sunt de parere ca isoflavonii previn deteriorarea colagenului.

Tonul

Tonul si alte tipuri de peste cu omega- 3 precum somonul si sardinele contribuie la mentinerea unui ten tanar si ne apara totodata de cancerul de piele. Se pare ca EPA (acid eicosapentaenoic) una din gasimile omega-3 previne cancerul de piele deoarece reduce compusii inflamatori care favorizeaza dezvoltarea tumorilor. De aceea, expertii recomanda consumul de peste bogat in omega-3 de cel putin doua ori pe saptamana, mai ales ca ne protejam totodata si inima de riscul cardiac.

Cafeaua

O singura ceasca de cafea pe zi poate reduce riscul de cancer de piele. Intr-un studiu publicat in European Journal of Cancer Prevention si realizat pe 93000 de femei, s-a constatat ca cele care consumau o cEasca de cafea cofeinizata pe zi, prezentau un risc de a dezvolta cancer de piele non-melanom cu 10 procente mai mic. Cu cat crestea consumul de cafea – pana la 6 cesti pe zi , riscul aparitiei cancerului de piele scadea. Cafeaua decofeinizata nu oferea aceeasi protectie.

Cacao

Prezenta acestui aliment in randul celor deja prezentate ii poate surprinde pe multi, mai ales ca se spune ca probleme ale pielii precum acneea sunt cauzate si de consumul de ciocolata. Totusi, cercetari stiintifice au aratat ca nu exista nicio legatura intre ciocolata si probeleme tenului, mai mult,  anumite tipuri de ciocolata pot avea efecte benefice asupra pielii. Cacaua contine un flavonoid numit epicatechin (se gaseste in ceai si in vinul rosu). Intr-un studiu realizat pe 24 de persoane, consumul unei bauturi pe baza de cacao si bogata in epicatechina in fiecare zi inbunatateste textura pielii. Autorii studiului au explicat ca epicatechina imbunatateste circulatia sangelui la nivelul pielii, crescand astfel aportul de oxigen si nutrienti – factori esentiali pentru o piele santoasa.

"
Scrie pe 2012-05-22 de MSN Dieta si alimentatie 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul