Beneficiile nedovedite ale produselor fitness

Intr-un studiu recent in ceea ce priveste produsele fitness despre care se spune ca ar creste perfomanta fizica, cercetatorii nu au indentificat niciun astfel de produs care sa beneficieze de un fundament stiintific riguros. Mai mult, produsele fitness recent lansate pe piata si care au fost  evaluate nu au niciun impact asupra fortei fizice, andurantei, vitezei, sau oboselii musculare. Dr. Matthew Thompson (autor principal al studiului si cercetator senior la Universitatea Oxford ca “toate companiile producatoare sustin ca detin o baza stiintifica pentru aceste produse”.

Dr. Thompson a analizat spoturile publicitare pentru bauturile sportice, suplimentele orale, echipamentele si dispozitivele precum bratarile pentru monitorizare si articolele compresive din 100 de reviste de profil si dar si primele 10 publicatii din Marea Britanie si Statele Unite. Cercetatorii au exclus reviste de bodybuilding, publicitatea pentru scaderea in greutate, produsele de ingrijire si infrumusetare, si aparatele precum bicletele.

Cercetatorii au analizat 615 anunturi publicitare din revistele cu caracter sportiv. Din acestea, 54 sustineau ca produsul creste nivelul performantei, doar trei contineau si referinte. Cele 53 de websiteuri examinate contineau in total 141 de referinte. 

Echipa de cercetatori a solicitat referinte companiilor pentru orice studiu efectuat (fie de compania producatoare sau de oricare alta companie/institutie) si care nu au fost citate in anuntul publicitar sau pe site. Din cele 42 de companii contactate, 27 au raspuns si 9 au furnizat material suplimentar. Dupa excluderea duplicatelor, cartile fara studii clinice, studiile care nu au fost realizate pe oameni, producatorii au furnizat 74 de studii care puteau fi analizate pentru continut stiintific.

Aproximativ jumatate din participantii la cele 74 de studii au fost catalogati drept „oameni normali” care fac sport, in jur de 40% erau atleti de anduranta iar 11% erau atleti de performanta. Rezultatele raportului au constatat ca doar 3 studii furnizate de producatori au fost catalogate importante din punct de vedere stiintific si putin expuse influentelor, dar niciunul nu a testat un anumit produs. Doua erau studii privind efectele suplimentarii cu acid linoleic, iar cel de-al treilea a fost un studiu controlat in legatura cu efectul citratului de magneziu in tratarea crampelor musculare. Toate trei au avut rezultate negative.

 

 

 

 

 

"
Scrie pe 2012-07-26 de New York Times Noutati farmaceutice 0

Scrie un comentariuRaspunde

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul