DerMonutritia - Ce alimente trebuie sa consumam pentru a avea un ten perfect?

DerMonutritia - Ce alimente trebuie sa consumam pentru a avea un ten perfect?

Tenul nostru reprezinta o adevarata oglinda pentru starea de sanatate si pentru echilibrul nutritional. Pentru o piele sanatoasa si un ten luminos, trebuie sa asiguram aportul necesar de apa, acizi grasi esentiali, vitamina C, pro-vitamina A, minerale si oligoelemente (magneziu, zinc, fier, cupru). Pe de alta parte, este indicat sa evitam o serie de obiceiuri pentru a ne proteja tenul (consumul de alcool, fumatul, poluarea, excesele alimentare, expunerea excesiva la soare).

Apa. Suntem compusi din 75% apa, motiv pentru care acest element este primul din factorii nostri limitanti. Cu cat traim intr-o atmosfera mai calda si uscata, cu atat pielea noastra se deshidrateaza in mod direct, dar deshidratarea ae produce si prin aerul pe care-l respiram. Cel mai important este sa consumam 1 pana la 2 litri de apa pe zi. Acizii grasi esentiali. Pielea este compusa din celule, la randul lor fiind compuse din membrane bogate in lipide si acizi grasi esentiali. Acizii grasi Omega-3 sunt de preferat, o sursa importanta fiind peste gras.

Vitamina C este esentiala pentru sinteza colagenului, tesutul de sustinere pentru pielea noastra, care-i confera elasticitate si suplete. Doar fructele si legumele pot asigura aportul necesar de vitamina C (varza, fructele de padure, patrunjelul sunt surse importante).

 Provitamina A sau betacarotenul  se gaseste in fructele si legumele colorate, pepenele, spanavul, rosiile. Trebuie remarcat faptul ca organismul transforma in vitamina A doar cantitatea de care are nevoie, asadar nu este periculos daca depasim doza. Mineralele si oligoelementele se gasesc in fructele uscate oleaginoase. Cele mai indicate sunt caju,  fistic, nuci, migdale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"

Scrie pe 2014-03-18 de Atlantico Dieta si alimentatie 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul