Cercetatorii ar putea dezvolta un tratament pentru alergia la pisici

Cercetatorii britanici au resit sa inteleaga mai bine mecanismele implicate in alergiile provocate de pisici, o descoperire ce ar putea permite dezvoltarea unor tratamente impotriva acestei forme comune de alergie. Desi sunt o companie placuta, pisicile pot fi una din principalele cauze de alergii respiratorii. In contact cu pisica, anumite persoane incep sa tuseasca, sa stranute, sa aiba dificultati in a respira normal si chiar sa dezvolte urticarie. Simptomele pot aparea chiar daca pisica nu este prezenta, spre exemplu daca persoana alergica intra in contact cu fire de par de pisica.

Alergia la pisica poare deveni un calvar pentru cei cu simptome severe, mai ales ca acest tip de alergie nu se caracterizeaza prin desensibilizare, spre deosebire de alergiile la polen sau acarieni. Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au ajuns sa inteleaga mai bine mecanismele implicate in acest tip de alergie un pic mai speciala. Ca orice alta alergie, aceasta este determinata de o reactie excesiva a sitemului imunitar fata de o molecula numita „alergen” si recunoscuta ca fiind periculoasa pentru organism.

Contrar presupunerilor, nu firele de par sunt cele care provoaca alergia la pisica, ci secretiile, saliva si urina si chiar pelicule de piele moarta. Studii precedente au permis cercetatorilor sa constate ca alergia este de fapt cauzata de o proteina continuta in aceste reziduuri si se numeste Fel D1. Totusi, pana la studiul cercetatorilor publicat in Journal of Immunology, cercetatorii nu examinau si modul in care molecula provoaca reactia imunitara. Dr Clare Bryant a analizat in detaliu proteina si a expus-o la celule umane in prezenta dar si in absenta lipopolizaharidei, un compus prezent pe membranele anumitor bacterii, ceea ce a permis cercetatorilor sa observe ca raspunsul celulelor la proteina Fel d1 era acentuat in prezenta lipopolizaharidei.

Aceasta „toxina” este recunoscuta de o structura specifica organismului, receptorul TRL 4 (Toll-like receptor). Daca TRL 4 este dezactivat, proteina nu are nici un efect si nici un raspuns inflamator nu apare in celule. Cercetatorii nu au descoperit doar ca lipopolizaharida exacerbeaza raspunsul imunitar la pisica, ci au identificat si partea sistemului imunitar care o recunoaste, receptorul TRL 4, informatii ce ar putea duce la dezvoltarea de tratamente capabile sa impiedice organismul persoanelor alergice sa reactioneze atat de intens la pisici.

Scrie pe 2013-07-25 de Maxi Sciences Noutati farmaceutice 0