Cercetatorii au descoperit doua gene care ar putea explica aceasta capacitate a tibetanilor de a evolua intr-un mediu sarac in o

Pentru majoritatea oamenilor, altitudinea foarte inalta reprezinta un mediu ostil.“raul de munte”se caracterizeaza in principal printr-o crestere a vascozitatii sangelui. Pe masura ce trecem de inaltimi de 3000-4000 de metri, organismul nostru produce mai multa hemoglobina pentru a compensa lipsa de oxigen respirat, totodata creste si riscul de tromboza.

Acest fenomen nu este observat si la tibetani. Din motive fiziologice si genetice, concentratia acestora in hemoglobina este relativ scazuta. Cercetatorii au analizat genomul la 96 de tibetani, care traiau pe platourile inalte, la 4000 de metri inaltime, dar si al anumitor stramosi. Potrivit cercetatorilor, cartea de identitate genetica a tibetanilor rezulta dintr-un amestec genetic ce provine in principal de la doua populatii stravechi: Sherpas din  Nepal si chinezii Han.

Doua gene fusesera deja identificate EGLN1 si  EPAS1. In cadrul studiului coordonat de Pr Anna Di Renzo  s-au mai descoperit alte doua HYOU1 si HMBS. Prezente si la stramosii tibetanilor, acestea au evoluat, au suferit mutatii  odata cu trecerea secolelor, fara a-si pierde din atuuri, din contra.

Scrie pe 2014-02-21 de Destination Sante Noutati farmaceutice 0