Cercetatorii au descoperit gena care intensifica efectul chimioterapiei

Chimioterapia este cea raspandita forma de tratament pentru pacientii care sufera de cancer. Totusi,  foarte multe persoane cu acest diagnostic sufera de efecte secundare sau chiar nu raspund la tratament. Cercetatorii din Danemarca au descoperit ca gena FBH1 ajuta la intensificarea actiunii chimioterapiei.

Cercetatorii au aplicat o metoda numita interferenta ARN pentru a vedea daca unele gene din ADN-ul nostru sunt importante pentru reactia celulelor canceroase la anumite chimioterapice. Prin indepartarea unor gene din celulele canceroase si apoi expunerea celulor la chimioterapie, s-a observat ca gena FBH1 este importanta pentru efectul chimioterapiei. De fapt, prezenta genei a fost absolut necesara astfel incat chimioterapicile studiate sa distruga eficient celulele canceroase.  Chimioterapia actioneaza prin expunerea celulelor canceroase la un tip de stres extrem atunci cand acestea se divid. Rezultatele obtinute de cercetatorii danezi au arat ca gena FBH1 contribuie la  lezarea ADN-ului atunci cand sunt administrate chimioterapice, iar aceasta informatie poate ajuta la optimizarea terapiei cancerului.

In ultimii 10 ani a devenit tot mai evident faptul ca personalizarea tratamentului este esentiala pentru eficienta acestuia si pentru cat mai putine efecte secundare. Prin identificarea prezentei  genei FBH1 in tumora, medicii pot afla daca pacientul va beneficia sau nu de pe urma chimioterapiei. Altfel spus, amprenta genetica a tumorii le poate spune medicilor cum sa ajusteze tratamentul pentru fiecare pacient in parte.

Urmatoarea etapa petnru echipa de cercetare este investigarea prezentei mutatiilor genei FBH1. Identificarea mutatiilor care cresc rezistenta celulelor canceroase la anumite chimioterapice pot fi folosite pentru a optimiza tratamentul in functie de pacient. Cercetatorii mai spera ca vor gasi o metoada prin care activitatea genei in celulele canceroase sa creasca, deoarece aceasta le va creste sensibilitatea la chimioterapie.

Scrie pe 2013-01-30 de Medical Xpress Noutati medicale 0