Cercetatorii au descoperit mecanismul prin care marijuana reduce tumorile canceroase

Un studiu american recent a permis explicarea anumitor efecte deja cunoscute ale derivatilor de marijuana asupra evolutiei tumorilor canceroase. Nu este pentru prima data cand oamenii de stiinta descopera ca marijuana, in special substanta THC (unul din numerosii canabinoizi prezenti in marijuana) are efect asupra cancerului.

Se stia ca marijuana poate actiona prin intermediului unei familii specifice de receptori de celule numiti receptorii de canabinoizi, dar nu era identificat receptorul responsabil de efectele antitumorale. In cadrul unui studiu aparut in Journal of  Biological Chemistry cercetatorii au aplicat THC unor tumori induse la soareci prin utilizarea celulelor din tumora mamara maligna (umana), constatandu-se interactiunea intre doi receptori celulari canabinoizi (CB2 si GPR55) a determinat efectele antitumorale ale THC.

Autorii studiului subliniaza ca cercetarile nu s-au axat asupra tipurilor de tumori canceroase, de aceea anumite tumori pot sa nu raspunda la administrarea compusilor din marijuana daca nu poseda receptori compatibili. In plus, s-a descoperit ca receptorul CB2 este in deosebi sensibil la proprietatile terapeutice ale compusilor pe baza de marijuana. Si in privinta altor compusi din marijuana, precum CDB (canabidiol) s-au observat rezultate promitatoare in lupta impotriva cancerului.

Scrie pe 2014-07-18 de TopSante Noutati farmaceutice 0