Cercetatorii dezvolta un medicament care ajuta sistemul imunitar sa combata cancerul

Un medicament aflat in faza experimentala ajuta sistemul imunitar sa lupte impotriva cancerului. S-a observant in cadrul unui studiu preliminar micsorarea tumorilor la pacientii pentru care alte tratamente s-au dovedit ineficiente. Acest medicament are capacitatea sa se cupleze la o proteina numita PD-L1 care se afla pe suprafata celulelor canceroase si le face invizibile pentru sistemul imunitar. Dar prin blocarea acestei proteine, sistemul imunitar poate depista si distruge celulele canceroase.

Din 140 de pacienti, 29 (21%)  au inregistrat o diminuare semnificativa a tumorii dupa cel putin 3 luni de tratament Cercetatorii sustin ca 26 de pacienti au continuat sa raspunda la tratament in timp, inclusiv cei care au fost tratati cu acest medicament pentru mai bine de un an. La un pacient s-a observat disparitia completa a tumorilor.

Medicamentul pare sa actioneze asupra mai multor tipuri de cancer, inclusiv asupra celor mai greu de tratat: pulmonar, colorectal, cancerul de piele, de stomac si cel de rinichi. Acest studiu preliminar a fost finantat de compania Genetech/Roche. Cel putin alte 4 companii (Merck, Bristol-Meyers Squibb, MedImmune si Amplimmune) lucreaza pentru a dezvolta medicamente ce tintesc proteina PD-L1, sau molecula care se cupleaza la aceasta (PD-1).

Astfel de medicamente fac parte dintr-o noua categorie de tratamente, cele care activeaza sistemul imunitar pentru  a ataca tumorile. Un astfel de medicament este Provenge, primul medicament imunoterapeutic pentru cancer, aprobat in2010 pentru cancerul de prostat, si Yervoy, aprobat in 2011 pentru a trata melonomul cu metastaze.

Scrie pe 2014-04-14 de MSN Medicamente noi 0