Cum sa evitati valurile de caldura periculoase

Caldura extrema din timpul verii poate crea mai mult decat disconfort.

Incepand din anul 1979, aproximativ 8.000 de americani au decedat din cauza expunerii la caldura, potrivit Centrelor de Control si Prevenire a Bolilor din SUA.

Cel mai susceptibili privind expunerea la calduri extreme sunt varstnicii si tinerii, persoanele cu afectiuni cronice sau boli mentale, dar si cei care iau diuretice sau medicamente pentru tensiunea arteriala. Cu toate acestea, si oamenii tineri si sanatosi isi asuma un anumit risc daca efectueaza activitati fizice obositoare in caldura, atentioneaza cercetatorii.

Pentru a preveni supraincalzirea si a va proteja atat pe dumneavoastra, cat si pe ceilalti de epuizarea si de atacurile cerebrale generate de caldura, aveti insa la indemana o serie de „trucuri”, pe care le puteti urma cu usurinta.

Ce trebuie sa faceti

1. Programati-va activitatile in aer liber pentru dimineata devreme sau la inceputul serii.

2. Luati pauze regulate in zone cu umbra sau chiar in interiorul unui imobil, in asa fel incat temperatura corpului dumneavoastra sa se poata regla.

3. Evitati lumina directa a soarelui. Folositi intotdeauna crema protectoare, pentru a reduce caldura absorbita de corpul dumneavoastra si pentru a limita pierderea umezelii. Purtati haine usoare, viu colorate, largi, dar si o palarie cu boruri largi. Persoanele care lucreaza in soare sunt sfatuite sa faca pauze dese si sa nu faca prea mult efort.

4. Beti multe lichide si nu asteptati pana cand vi se face sete pentru a le consuma. Daca faceti activitati fizice grele in caldura, beti intre doua si patru pahare de lichide reci in fiecare ora. Chiar si cand inotati aveti nevoie sa beti apa suficienta.

5. Nu consumati mancaruri grase si nu luati mese calde inainte de a merge in are liber, la caldura, pentru a evita incalzirea rapida a corpului.

6. Evitati sa consumati lichide care contin alcool sau cantitati mari de zahar – acestea ar putea duce la pierderea mai multor lichide decat in mod normal.

7. In cazul in care nu sunteti obisnuiti cu activitatea fizica in caldura, incepeti munca usor si, apoi, gradual, mariti ritmul de lucru. Daca inima incepe sa bata cu putere si simtiti ca nu puteti respira, incetati activitatea si gasiti o zona racoroasa sau cu umbra in care sa va odihniti.

8. In zilele toride, monitorizati starea de sanatate in care se afla familia, prietenii si colegii si rugati pe cineva sa faca acelasi lucru pentru dumneavoastra. De asemenea, in timpul valurilor de caldura, este bine ca rudele si prietenii sa verifice zilnic starea de sanatate a persoanelor in varsta.

9. Daca aveti un aparat de aer conditionat, incercati sa ramaneti in casa. In caz contrar, mergeti intr-un loc public in care exista aer conditionat. Insa un dus sau o baie rece va pot ajuta sa va mentineti o temperatura mai scazuta a corpului.

10. Daca nu aveti acces la un aparat de aer conditionat, evitati sa folositi cuptorul sau aragazul in zilele toride.

11. Sunati la 112 imediat ce suspectati ca dumneavoastra sau altcineva are un atac cerebral generat de caldura. Simptomele la care trebuie sa fiti atenti sunt: o temperatura ridicata a corpului, un puls crescut, ameteli, o stare de confuzie, oboseala, dureri de cap, convulsii si o piele uscata si fierbinte, dar fara transpiratie."
Scrie pe 2010-07-29 de Drugs.com Ghid de afectiuni 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul