Depresia postnatala (baby blues) poate fi combatuta cu lactate, fructe de mare, peste gras, fructe si legume

Depresia postnatala (baby blues) poate fi combatuta cu lactate, fructe de mare, peste gras, fructe si legume

Odata cu scaderea brutala a nivelurilor de hormoni si oboseala asociate nasterii, exista posibilitatea unei depresii pasagere, in zilele de dupa nasterea bebelusului. Aceasta depresie postnatala (denumita si depresie postpartum sau baby blues) afecteaza intre 30 si 80% din femei. Pentru a combate acest sindrom, o alimentatie adaptata acestei perioade poate fi extrem de eficienta.

Produsele lactate reprezinta o sursa importanta de calciu in timpul sarcinii dar si dupa nastere. S-a demonstrat ca in cazul femeilor care primesc un aport suplimentar de calciu in timpul sarcinii riscul de depresie postpartum este de doua ori mai mic fata de restul gravidelor. Aporturile recomandate sunt astfel de 1200 pana la 1500 mg pe zi, echivalentul unui litru si jumatate de lapte.

Pestele gras. Odata cu sarcina, rezervele de omega-3 ale mamei se reduc considerabil. In plus, acestea actioneaza asupra fluiditatii membranelor celulelor creierului si favorizeaza buna difuzie a hormonilor starii de bine. Se recomanda consumul de somon, sardine, ton (indiferent daca pestele este gatit proaspat sau din conserva).

Lintea  este de asemenea o sursa importanta de omega-3. Pentru a favoriza o buna asimilare a acizilor grasi,  este  recomandat sa o sfaramati/pasati inainte de a o consuma. Nucile sunt de asemenea o sursa importanta de omega-3.

Fructele de mare. Daca in perioada sarcinii, fructele de mare v-au lipsit din meniu, este momentul sa profitati. Stridiile, crevetii si scoicile, contin un o cantitate insemnata de seleniu, un oligo-element important pentru a  asigura o stare buna de spirit. Seleniul se gaseste si in carnea de pasare. Uleiul de nuci, cel de colza si cel de ficat de cod  au un continut ridicat de omega-3.

Fructele si legumele. Lipsa de vitamine poate duce la oboseala cronica, in  special dupa nastere,  cand necesarul de vitamine si minerale creste. Pentru a evita oboseala,  surmenajul si  depresia care pot aparea ulterior, consumati de mai multe ori pe zi fructe si legume proaspete, de sezon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"

Scrie pe 2014-05-05 de Top Sante Ingrijirea mamicii 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul