Exercitiile fizice au un efect antidepresiv

Un studiu publicat in Journal of Psychiatric Practice recomanda practicarea unui sport si sustine eficienta acestuia acesutia impotriva depresiei. Prof  Chad Rethors si Dr Madhukar Trivedi de la Universitatea din Texas recomanda exercitiul fizic pentru a reduce simptomele depresive la pacienti. De fapt, practicarea unui sport pare sa fie o terapie accesibila si poate fi adaptata pentru pacientii ale caror simptome nu se amelioreaza cu medicamente.

Cercetatorii recomanda  3 pana la 5 sedinte de exercitiu fizic pe saptamana, de la 45 pana la 60 de minute fiecare, de intensitate relativa. Ritmul cardiac trebuie sa se mentina intre 50 si 85% din frecventa cardiaca maximala a pacientului. Medicii au observat o ameliorare a starii depresive dupa  patru saptamani de exercitiu fizic. Dar sunt de parere ca astfel sedintele de sport trebuie urmate timp de cel putin 10 pana la 12 saptamani pentru a optimiza efectul antidepresiv.

Acelasi studiu mai arata ca pacientii depresivi sunt dispusi sa practice un sport deoarece doar 1%  din pacientii care au participat au abandonat studiul in desfasurare. Totusi, este important sa se identifice o activitate fizica placuta pentru fiecare pacient. Si chiar daca bolnavul nu urmeaza 100% recomandarile,  activitatea fizica va fi intotdeauna benefica pentru sanatate.

"
Scrie pe 2013-05-14 de Top Sante Noutati medicale 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul