Igiena orala este extrem de importanta – cercetatorii au descoperit o legatura intre o bacterie care afecteaza sanatatea gingiil

Periajul dentar este foarte important deoarece ar putea preveni aparitia artritei, sustin cercetatorii care au descoperit bacteria responsabila pentru declansarea timpurie a artritei reumatoide, la fel si pentru evolutia rapida si severitatea ridicata a bolii. Bacteria produce o enzima care reactioneaza cu reziduurile anumitor proteine. Organismul recunoaste aceste proteine drept niste intrusi, declansand un atac al sistemului imunitar, potrivit cercetatorilor americani.

In cazul pacientilor cu artrita cronica, se produce inflamatia cronica responsabila de distrugerea cartilajului de la incheieturi. Studii anterioare au indicat faptul ca afectiunea gingiilor are o prevalenta de doua ori mai mare la pacientii cu artrita reumatoida. Bacteria Porphyromonas gingivalis produce o enzima unica, peptidil-arginin-deiminanza (PAD). Aceasta schimba reziduurile anumitor proteine in citrulina, iar organismul tratateaza aceste proteine ca pe niste intrusi, declansand un atac imunitar. In cazul pacientilor cu artrita reumatoida, se produce inflamatia cronica resposabila de leziunile la nivelul cartilajelor.

Studiile efectuate indica faptul ca, persoanele cu boala periodontala prezinta o prevalenta crescuta a artritei reumatoide  de doua ori mai mare, comparativ cu populatia generala. Un alt studiu a demonstrat ca infectia orala cu P. gingivalis precede artrita reumatoida iar bacteria pare sa fie responsabila de debutul si continuitatea reactiilor autoimune inflamatorii care se produc atunci cand boala este instalata.

Scrie pe 2014-02-24 de Daily Mail Noutati farmaceutice 0