Laptele, graul si ciocolata imbunatatesc memoria

Metabolismul creierului este dominat de schimburile de calciu si de fosfor, de aceea alimentatia trebuie sa fie suficient de bogata in aceste doua elemente. Mai mult, este necesar si un aport de vitamina D, a carei importanta in echilibrul metabolic fosfocalcic (raport fosfor – calciu) este subliniata de specialistii in nutritie. Dupa calciu si fosfor, magneziu este  al treilea element benefic pentru creierul nostru, urmat de complexul de B-uri, in special B 12, deoarece favorizeaza durabilitatea memoriei.

Laptele: aliment primordial, este bogat in calciu si fosfor. Iaurtul si alte produse lactate sunt indicate pentru  a va asigura aportul celor doua elemente.

Germenii de grau sunt  foarte importanti pentru creierul nostru datorita continutului bogat de calciu, fosfor, magneziu, acesta din urma fiind indicat in cazurile de oboseala nervoasa.

Legumele verzi si fructele oleaginoase. Pe langa aportul de magneziu, legumele faciliteaza digestia. Avand in vedere ca alimentele nedigerate si neeliminate din organism se descompun si intoxica sangele, este indicat sa consumati fructe si legume pentru o digestie sanatoasa.

Cicolata, consumata cu moderatie, are capacitatea de a tonifia sistemul nervos, datorita substantei teobromina pe care o contine. 

Nucile si migdalele sunt alimentele importante pentru activitatea cerebrala, fiind bogate in calciu si fosfor. Uneori se pot digera greu, de aceea se recomnda in cantitati mici, evitandu-se consumul lor seara si la sfarsitul meselor.

"
Scrie pe 2012-10-22 de Atlantico Dieta si alimentatie 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul