Laptele matern contine 700 de bacterii bune

Cercetatorii de la universitatea din Valencia, Spania au investigat diversitatea microbiana a laptelui matern. Bacteriile care-l compun permit dezvoltarea florei intestinale a bebelusului. Un grup de cercetatori spanioli au utilizat o tehnica bazata pe segmentarea masiva a ADN-ului pentru a identifica ansamblul de bacterii prezente in laptele matern.

Datorita acestui studiu, oamenii de stiinta au putut sa constate diversitatea microbiana a laptelui ce se constitue din cel putin 700 de specii diferite de bacterii. Rezultatele studiului au fost publicate in revista American Journal of Clinical Nutrition. Testele ADN au fost realizate initial pe un esantion de probe cu lapte secretat imediat dupa nastere si repetate apoi pe probe de lapte matern secretat dupa sase luni de la nasterea copilului. O alta descoperire facuta de cercetatori sugereaza ca diveristatea microbiana a laptelui matern ar fi mai redusa in cazul femeilor supraponderale sau care au luat foarte mult in greutate in timpul sarcinii.

Daca greutatea corporala ar putea sa aiba un impact asupra laptelui matern, se pare ca si tipul de nastere influenteaza compozitia acestuia. Astfel, mamele care au nascut prin cezariana programata aveau un lapte mai putin consistent comparativ cu mamele care au nascut natural sau prin cezariana neprogramata. Aceasta diferenta ar putea fi explicata de starea hormonala a mamei pentru ca stresul fiziologic influenteaza compozitia si diversitatea microbiana a laptelui, sustin autorii studiului.

Scrie pe 2013-01-11 de Top Sante Ingrijirea copilului 0