Oamenii de stiinta ar putea dubla eficacitatea radioterapiei

Cercetatorii de la Georgia Health Sciences University au gasit o cale pentru a reduce abilitatea celuleor canceroase de a repara distrugerea ADN –ului in urma radioterapiei. Expertii declara ca radioterapia este eficienta, dar efectele secundare sunt o mare problema. Prin metoda dezvoltata, cercetatorii cred ca vor determina moartea celulelor canceroase cu mai putina radiatie. Dar, ca si alte celule, cele canceroase au mecanisme interne care previn distrugerea. Din acest motiv, cercetatorii vizeaza mecanismele de aparare naturale, prin impachetarea unei portiuni dintr-un anticorp cu folat. Care are acces rapid la toae celulele in special cele canceroase. In foarte multe tipuri de cancer, celulele canceroase au un numar foarte mare de receptori de folati astfel incat celulele canceroase primesc o doza disproportionata de folat.

Eforturile anterioare pentru distrugerea capacitatii celulelor canceroase pentru a evita lezarile provocate de radiatie au fost concentrate in principal pe receptorii de pe suprafata celulelor, a declarat Dr. Shuyi Li, autor correspondent al studiului pentru International Journal of Radiation Oncology.

Pentru o eficacitate mai mare, oamenii de stiinta au profitat  de receptorii de folat ca si cale de acces, prin cuplarea chimica a folatilor cu portiuni mici de anticorp, ScFv 18-2. Un astfel de cuplu merge direct  spre nucleul celulei unde un mediu chimic diferit distruge legatura si elibereaza ScFv 18-2 pentru a ataca portiune de ADN, o enzima esentiala pentru refacerea ADN-ului.In acest mod, celulele canceroase devin mult mai vulnerabile. Mai mult, aceasta abordare ar putea fi aplicata astfel incat anumite medicamente sa ajunga  direct in interiorul celulei canceroase.

Procedura de fata se aseamana cu un proces natural numit endocitoza unde celulele invadeaza proteinele si alte substante  pe care nu le resping dar care nu  se potrivesc cailor de acces.Receptorii de folati sunt deja folositi ca si cai de acces directe pentru medicamentele chimioterapice, inclusiv in studiile clinice pentru dezvoltarea unor noi terapii in cancerul ovarian.

Scrie pe 2011-12-29 de Science Daily Noutati farmaceutice 0