Oamenii de stiinta au descoperit un hormon ce ar putea revolutiona tratamentul pentru diabet

Milioane de diabetici ar putea sa nu mai fie nevoiti sa-si injecteze de cateva ori pe zi insulina, ci doar sa-si administreze un medicament o singura data la o luna sau poate chiar la un an. Cercetatorii au descoperit un hormon care creste numarul de celule ce produc insulina de 30 de ori, ceea ce ar putea revolutiona tratamentul actual pentru diabet tip 2. Aceasta forma de diabet, adesea determinata de  excesul de greutate este din ce in ce mai frecventa la persoanele obeze.

Cercetatorii de la universitatea Harvard cred ca betatrofina poate chiar stopa din evolutie diabetul tip 2. La pacientii cu diabet tip 2, la adultii cu inceput de diabet, celulele din pancreas nu mai produc suficienta insulina, un hormon vital care transfoma zaharul in energie, iar insulina secretata de pancreasul lor nu mai functioneaza normal. Initial, boala poate fi controlata cu o dieta stricta si un program de exercitii fizice. Dar foarte multi pacienti inregistreaza o inrautatire a bolii de-a lungul anilor si in cele din urma  au nevoie de pastile sau injectii. Incercand sa gaseasca o alternativa mai simpla pentru administrarea insulinei, cercetatorii din Statele Unite au cautat o modalitate pentru a intesifica secretia de insulina in organism si au descoperit un hormon numit betatrofina.

Administrat soarecilor, hormonul a marit numarul de celule care produc insulina de 30 de ori, dupa cum arata datele studiului publicat in revista Cell. Mai mult, numarul foarte mare de celule nou formate produceau insulina doar atunci cand era necesar, ceea ce adus la o glicemie cat mai aproape de nivelul normal si de o stare de sanatate mai buna. Producatorii de medicamente deja au sesizat oportunitatea pe care o ofera aceasta descoperire si planifica o testare a medicamentului la oameni in doar trei ani. Pentru a se confirma siguranta si eficienta lui la un numar mare de oameni vor fi necesari 10 ani dupa care medicamentul va aparea pe piata.

Scrie pe 2013-04-26 de Daily Mail Noutati farmaceutice 0