Psihologia Black Friday

Psihologia Black Friday

Presiunea creata asupra consumatorilor de  Black Friday si posibilitatea dea profita de deal-uri si reduceri doar in aceasta zi ii determina pe cumparatori sa cumpere intr-o maniera compulsiva, decizia de a cumpara fiind mai degraba una emotionala, dupa cum declara pentru LiveScience, Kenneth Manning, profesor de marketing (Colorado State University). Vanzarile din perioada cumparaturilor ar putea actiona chiar asupra mecanismelor innascute de a ne face provizii.

 

Comerciantii nu speculeaza  doar aceasta reactie la stimuli, ci se folosesc si de alte tehnici de marketing. Spre exemplu, creeaza  un sentiment de urgenta astfel incat cumparatorul sa intre intr-o anumita stare. Bineinteles, se folosesc si de alte tehnici de piata pentru a atrage cumparatorii (spre exemplu gratuitatile sub forma de bunuri sau servicii). Comerciantii incearca creeze si o atmosfera specifica sarbatorilor, pentru ca potentialii clienti sa cumpere cu o mai mare usurinta cadouri pentru cei dragi.

 

Astfel, un anumit tip de muzica, un ambient specific sarbatorilor si o stare de bine  contribuie la cresterea vanzarilor. Un studiu aparut in februarie in publicatia Journal of Consumer Research a demonstrat ca sentimentele pozitive ne pot face sa vedem produsele ca fiind mai atractive. Reducerea in sine este perceputa ca o rasplata. Specialistii recomanda o lista de cumparaturi si un buget pre-stabilit pentru a nu face cumparaturi inutile sub impactul ofertelor de Black Friday.

"

Scrie pe 2013-11-22 de LiveScience Noutati farmaceutice 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul