Regimul mediteranean reduce riscul de diabet

Pentru a ne proteja de diabetul de tip 2, cercertatorii recomanda un regim mediteranean sau un regim sarac in glucide. Un studiu international al Institutului de Cercetare Farmacologica din Milano si al Spitalului de Copii Princess Margaret (Perth, Australia) indica faptul ca cele doua regimuri alimentare reprezinta adevarate atuuri pentru sanatate impotriva diabetului de tip 2 si nu doar pentru ca mentine o greutate normala. Cercetatorii au analizat datele studiului european pe cancer si nutritie, realizat pe 22.295 participanti timp de 11 ani. In cadrul acestei analize stiintifice, pacientii au dat informatii detaliate despre obiceiurile alimentare si informau daca urmau un regim mediteranean sau unul sarac in glucide.

In functie de tipul alimentatiei, participantii primeau un punctaj pana la 10, unde 10 corespunde regimului cretan sau slab in glucide. Rezultatele studiului au aratat ca pacientii cu un scor peste 6 pentru regimul mediteranean prezinta un risc de diabet cu 12% mai mic, spre deosebire de cei cu un scor sub 3. Cei care consuma alimente cu un nivel glicemic ridicat prezinta un risc de diabet cu 21% mai mare. Regimul mediteranean este compus din legume si fructe proaspete bogate in vitamine si cereale integrale utile in preventia diabetului.

Acest regim acorda o importanta deosebita  onsumului de peste, apoi fructelor de mare, uleiului de masline si oleaginoaselor, toate avand un aport semnificativ de grasimi bune, protejand organismul de bolile cardiovasculare. Efectele protectoare ale acestui regim par independente de pierderea in greutate. Sunt mai degraba legate de caracteristicele alimentare, in special de consumul de uleiuri cu niveluri ridicate de acizi grasi mono-nesaturati. Consumul alimentelor sarace in glucide impiedica alterarea glicemiei si a producerii de insulina.

 

 

 

"
Scrie pe 2013-08-28 de Top Sante Noutati farmaceutice 0

Scrie un comentariuRaspunde

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul