Risc de deces cu Tygacil (tigeciclina)

Administratia Alimentelor si Medicamentelor din SUA (FDA) atrage atentia cadrelor medicale asupra riscului pronuntat de deces asociat cu administrarea intravenoasa a medicamentului antibacterian Tygacil (tigeciclina), spre deosebire de alte produse folosite in tratamentul infectiilor grave.

Riscul este unul ridicat, fiind constatat cu precadere la pacientii tratati impotriva pneumoniei dobandite in spital, in special cea asociata cu expunerea la curentul produs de ventilator. Cu toate acestea, in pericol sunt si cei care sufera de infectii cutanate complexe, precum si de infectii intraabdominale grave sau de ulceratii de tip picior diabetic. In consecinta, agentia americana de sanatate publica a modificat eticheta medicamentului, astfel incat sa contina avertizari cu privire la acest risc.

Tygacil a fost autorizat de FDA in tratamentul infectiilor de piele, al infectiilor intraabdominale grave si al pneumoniei comunitare (caracterizata prin inflamatia plamanilor, adesea cauzata de o infectie cu o bacterie sau un virus – n.t.). Produsul nu este insa aprobat si in terapia afectiunilor care intra in categoria de risc (si anume pneumonia dobandita in spital si piciorul diabetic). De precizat ca riscul de deces a fost determinat in urma analizei comune a studiilor clinice realizate pe aceasta tema.

Agentia recomanda medicilor sa ia in calcul o alternativa terapeutica la Tygacil pentru pacientii internati cu infectii severe. Atat cadrele medicale, cat si pacientii sunt sfatuiti sa raporteze imediat cazurile de efecte secundare sau reactii adverse asociate cu acest medicament, prin intermediul programului MedWatch."
Scrie pe 2010-09-01 de Drugs.com Noutati farmaceutice 0

Scrie un comentariuRaspunde

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul