Un mic dejun copios nu reduce numarul zilnic de calorii

Un grup de cercetatori din Germania au descoperit ca persoanele care consuma la micul dejun alimente cu 400 de calorii mai mult, decat in cazul unui mic dejun modest, au tendinta sa manance cu 400 de calorii mai mult pe zi.

Acest studiu pune un mare semn de intrebare asupra mitului ce sustine ca un mic dejun bogat ne ajuta sa slabim. Mai mult, explica acest mit printr-o interpretare gresita a unui studiu precedent (in cazul unui numar fix de calorii pe zi, cei care consuma mai multe dintre acestea la micul dejun, au tendinta sa manance mai putin in restul zilei).

Studiul efectuat de membrii Centrului de Medicina Nutritionala Else-Kröner-Fresenius, al Universitatii Tehnice din Munchen arata faptul ca informatia disponibila referitoare la rolul micului dejun in consumul zilnic este contradictorie si confuza. Pe de o parte erau studii care sustineau ca un mic dejun bogat in calorii scade numarul de calorii zilnic, pe de alta parte erau studii care sustineau efectul contrar. Din acest motiv, grupul de cercetatori din Germania a abordat ambele metode de analiza pe aceleasi date.

Subiectii studiului au fost voluntari (280 de persoane obeze si 100 de persoane cu greutate normala) ce au pastrat un jurnal al dietei notand consumul de alimente timp de 2 saptamani. Micul dejun a variat din punct de vedere caloric, sau chiar a lipsit la unii voluntari. Rezultatele studiului au indicat faptul ca mai multe calorii la micul dejun, atat pentru persoanele obeze cat si pentru cele cu greutate normala, determina un consum mai mare de calorii zilnic. Conform testelor statistice a factorilor care influenteaza acest consum zilnic, numarul de calorii din timpul miculul dejun are cel mai mare impact. Mai mult, se recomanda ambelor categorii scaderea calorica a micului dejun pentru echilibrarea numarului de calorii al meselor.
"
Scrie pe 2011-01-19 de Medical News Today Dieta si alimentatie 0

Scrie un comentariuRaspunde

Prev
Next

No products

Nu ai ales Shipping
0,00 lei Total

Vezi coşul